اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بیمه و بانک

تغییر رفتار معامله‌گران بزرگ بازار ارز/ کاهش بهای طلا و ارز تا کجا ادامه دارد؟

برخی دارندگان عمده ارز در حال تبدیل دارایی‌های ارزی خود به ریال هستند و همین مساله موجب عرضه سنگین ارز در بازار شده است.

تغییر رفتار معامله‌گران بزرگ بازار ارز/ کاهش بهای طلا و ارز تا کجا ادامه دارد؟

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، پس از ثبت رکوردهای جدید افزایشی در یکی دو ماه اخیر، از روز گذشته روند کاهش آرام بهای ارز آغاز شد و از حدود 32 هزار تومان به دامنه 31 هزار تومان رسید.

از ابتدای امروز قیمت ارز ریزش 2700 هزار تومانی داشته است به ‌طوری که در حال حاضر در سطح 28 هزار و 200 تومان قرار دارد.

یکی از فعالان بازار ارز علت کاهش قیمت ارز در دو روز اخیر را کاهش تقاضای خرید عنوان کرد و گفت اغلب دارندگان ارز فروشنده ارز شده‌اند.

یک منبع آگاه از بازار ارز نیز به خبرنگار ما گفت: برخی دارندگان عمده ارز در حال تبدیل دارایی‌های ارزی خود به ریال هستند و همین مساله موجب عرضه سنگین ارز در بازار شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد این رفتار فعالان بازار ناشی از برخی پیش‌بینی‌ها از تحولات بیرونی بوده است.

از طرف دیگر از روز گذشته یکی از صندوق‌های‌ بزرگ و فعال در زمینه طلا پیش‌بینی‌های خود از سود آتی را تعدیل کرد و به شدت کاهش داد. همین موضوع نیز از سوی معامله‌گران بازار یک نشانه برای ادامه‌دار بودن این روند تلقی می‌شود.

یکی از فعالان بازار ارز نیز رایزنی‌های مثبت رئیس کل بانک مرکزی برای آزادسازی منابع ارزی کشور را هم در نزولی شدن بهای ارز موثر ارزیابی کرد. این رایزنی‌ها بر آزادسازی منابع ایران در دو کشور عراق و کره متمرکز بوده است.

در عین حال بررسی‌ها نشان می‌دهد در حال حاضر دلارهای بالای 30 هزار تومان نیز خریدار ندارند و اغلب واردکنندگان معتقدند اجناسی را که با دلار بالای 30 هزار تومان وارد می‌کنند نمی‌توانند در بازار داخل به فروش برسانند و خریداران قدرت خرید با قیمت‌های بالاتر را ندارند.

بعضی فعالان بازار ارز نیز به رفع تحریم‌های تسلیحاتی اشاره می‌کنند و معتقدند امکان معامله تسلیحات ایران و انتقال منابع حاصل از آن نیز می‌تواند به روند کاهشی قیمت ارز در آینده کمک کند.

به گزارش فارس، برخی فعالان بازار ارز پیش‌بینی می‌کنند کاهش بهای ارز در این مرحله ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول