اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

قطب‌های نوآوری محصولات فضایی کشور را توسعه می‌دهند

معاون طراحی و تضمین ماموریت پژوهشگاه فضایی ایران گفت: 5 پژوهشکده‌ بومی به عنوان قطب فناوری المان‌های فضایی را توسعه داده و به طراحی و ساخت محصولات مورد استفاده در ماهواره‌ها می‌پردازند.

قطب‌های نوآوری محصولات فضایی  کشور را  توسعه می‌دهند

علی جعفرصالحی معاون طراحی و تضمین ماموریت پژوهش‌های فضایی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه ۱۹۰ طرح پژوهشی در کشور با مشارکت ۲۰ دانشگاه در حال انجام است، گفت: یکی از برنامه‌های اصلی پژوهشگاه ایران استفاده از نخبگان، فرهیختگان و دانشمندان داخلی است که در واقع آنها به عنوان تکمیل کننده طرح‌ها و پروژه‌های علمی و عملیاتی از پازل علمی کشور فعالیت می‌کنند.

*  طراحی و ساخت زیر سامانه و المان‌های فضایی با تشکیل شبکه ای از نخبگان دانشگاهی

وی افزود: در حال حاضر برای طراحی و ساخت زیر سامانه و المان‌های فضایی مورد استفاده در ماهواره‌ها ما یک شبکه بزرگ در قالب همکار تشکیل داده‌ایم که این شبکه متشکل از دانشجویان، نخبگان، دانشگاهیان و شرکت‌های دانش بنیان است که مسیر حرکت آنها با مدیریت تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی زیر نظر پژوهشگاه فضایی ایران در قالب یک شبکه فعالیت می‌کنند.

*  وظیفه سه پژوهشکده توسعه المان‌های فضایی و دو پژوهشکده دیگرطراحی و ساخت محصولات مورد کاربرد در ماهواره‌های ایرانی است

جعفرصالحی تصریح کرد: در حال حاضر پژوهشکده فضایی ایران دارای ۵ پژوهشکده به عنوان قطب فناوری است که وظیفه سه پژوهشکده توسعه المان‌های فضایی است و دو پژوهشکده دیگر نیز به صورت سیستمی فعالیت می‌کند و وظیفه طراحی و ساخت محصولات مورد کاربرد در ماهواره‌های ایرانی را دارند. در واقع باید بگویم هر کدام از آنها بر اساس تکالیف و ماموریتی که دنبال می‌کنند در قالب یک شبکه دانشگاهی در مسیر توسعه علم و فناوری و رسیدن به نقطه مطلوب در حال حرکت هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول