اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

مدیرکل هنرهای نمایشی مبتلا به کرونا شد

با مشخص شدن جواب تست، ابتلای مدیر کل هنرهای نمایشی به شکل خفیفی از بیماری کرونا آشکار شد.

مدیرکل هنرهای نمایشی مبتلا به کرونا شد

به گزارش خبرگزاری فارس، پس از انجام تست در اواخر هفته گذشته، قادر آشنا بدون بروز علائم آشکار این بیماری، کرونا مثبت اعلام شد. مدیرکل هنرهای نمایشی از ابتدای هفته جاری در قرنطینه خانگی به سر می‌برد. 

حال عمومی این مدیر هنری رضایت‌بخش است و علائم این بیماری همچنان به صورت خفیف در او وجود دارد.

*جزئیات اعطای تسهیلات «صندوق کارآفرینی امید» مشخص شد 

«شیوه‌نامه اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه معاونت امور هنری» با عاملیت صندوق کارآفرینی امید منتشر شد.  این مقدمه خبری است که روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی برای اهالی رسانه ارسال کرد و در ادامه آن چنین آمده است:

«شیوه‌نامه اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه معاونت امور هنری (موضوع تبصره ۱۸ قانون بودجه کل کشور)» با ذکر جزئیات شرایط مربوط به حوزه نمایش منتشر شد. 

این شیوه‌نامه در راستای اعطای تسهیلات با کارمزد ۴ درصد با عاملیت صندوق کارآفرینی امید به منظور ایجاد انگیزه برای کارآفرینان و با هدف تثبیت فرصت‌های شغلی و حمایت از فعالان هنری تنظیم شده است. متقاضیان مشمول این شیوه‌نامه شامل کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی بخش‌های خصوصی و تعاونی در حوزه فعالیت‌های اقتصاد هنر دارای مجوز رسمی یا فعالیت شاخص و مورد تایید حوزه‌های تخصصی ادارات‌کل این معاونت شامل «نمایش»، «آموزش»، «موسیقی»، «تجسمی» و «مد و لباس» است. 

مشمولین بخش «نمایش» شامل موارد زیر است: ۱- گروه‌هایی که دارای مجوز نمایش بوده و اجرای آن‌ها متوقف شده است. (در حال اجرا)، ۲- گروه‌هایی که در حال آماده‌سازی برای اجرا بوده و فعالیت آن‌ها متوقف شده است. (در حال تولید) ، ۳- گروه‌های خیابانی، آیینی و تعزیه که براساس قرارداد و توافق جداگانه (نهادهای عمومی) آماده اجرا بوده‌اند.  ۴- گروه‌ها و کانون‌های سرگرمی‌های نمایشی که مجوز اجرا و تولید دریافت کرده و یا در مسیر دریافت بوده‌اند. ۵- تماشاخانه‌های دارای اجرای عمومی مستمر (در شش ماهه دوم سال ۱۳۹۸)

 سامانه الکترونیکی برخط مستقر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آدرس www.tohfeh.farhang.gov.ir برای اجرا و نظارت بر حسن اجرای برنامه‌های موضوع این تفاهم‌نامه مورد استفاده قرار خواهد گرفت و در آن، تمام اطلاعات مربوط به مراحل پذیرش، بررسی و پرداخت تسهیلات به طرح‌های موضوع این شیوه‌نامه ثبت شده است. 

*تئاتر «آهای دوستاتو بشناس» عادل بزدوده اکران اینترنتی شد

فیلم تئاتر «آهای دوستاتو بشناس» به نویسندگی منصور خلج و کارگردانی عادل بزدوده از تولیدات سال ۱۳۷۸ مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پایگاه اینترنتی «نمایش‌نما» اکران شد.

این نمایش داستان شتری است که از کاروان دور می‌افتد و در جنگل با گرگ و روباه روبه‌رو می‌شود. آن دو با نیرنگ شتر را پیش شیر می‌برند. پس از ماجراهایی، شیر نظر خوبی نسبت به شتر پیدا می‌کند اما گرگ و روباه که از این اتفاق ناراحتند، برای از بین‌بردن شتر نقشه می‌کشند و ادامه ماجرا ...
بر اساس این خبر تئاتر «آهای دوستاتو بشناس» با تکنیک نمایشی ترکیب انسان و عروسک تولید شده و کار طراحی و ساخت عروسک‌ها را نیز خود بزدوده با همکاری علیرضا حسین‌پور، محمدرضا شاملو، نیلوفر رفیعی، سیما رستگاران،   لیلی شیرمرد و میدخت مولوی انجام داده است.
بر همین اساس مهرداد ضیایی، آرش شریف‌زاده، کامبیز امینی، شراره سلیم‌بیات، مهرداد محتشمی، محمدرضا تقی‌پور، نرگس صادقی، شقایق احمدی، مهرسا ثابتی در این نمایش به عنوان عروسک‌گردان ایفای نقش می‌کنند.
در عین‌حال حسن دادشکر طراحی نور، صوفیا محمودی سرودن ترانه‌های نمایش، امیرثابتی طراحی صحنه، رامین روح‌الامین آهنگ‌سازی و عزیزه اسدی و ام‌البنین روزبه کار دوخت لباس‌های نمایش «آهای دوستاتو بشناس» را برعهده داشته‌اند.
علاقه‌مندان می‌توانند فیلم این نمایش را تا پایان آبان ۱۳۹۹ در نمایش‌نما به نشانی th.kpf.ir تماشا کنند.

  
 
انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول