اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

جایگاه دانشگاه امیرکبیر در رتبه بندی جهانی NTU ارتقاء یافت

دانشگاه صنعتی امیرکبیر بر اساس رتبه بندی جهانی NTU ، جایگاه خوبی در 7 رشته مهندسی کسب کرده است.

جایگاه دانشگاه امیرکبیر در رتبه بندی جهانی NTU  ارتقاء یافت

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر،  بر اساس رتبه بندی جهانی NTU  دانشگاه صنعتی امیرکبیر جایگاه خوبی در ۷ رشته مهندسی  کسب کرده است.

براساس این گزارش ، دانشگاه ملی تایوان از سال ۲۰۰۷ دانشگاه‌های جهان را بر اساس کمیت و کیفیت عملکرد آنها در مقالات علمی مورد رتبه بندی قرار می‌دهد و هر ساله ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان را معرفی می‌کند.این نظام علاوه بر رتبه بندی کلی، ۳۰۰ دانشگاه برتر را در ۶ زمینه و ۱۴ موضوع رتبه بندی می‌کند. هدف این نظام رتبه بندی، ارزیابی عملکرد علمی موسسه‌ها به ویژه عملکرد پژوهشی آنها بر پایه شاخص‌های عینی و بدون سوء گیری است.
گفتنی است ، ارزیابی در این نظام، در ۸ شاخص و سه محور بهره‌وری پژوهش، تاثیر پژوهش و تعالی پژوهش انجام می‌شود. اطلاعات شاخص‌های این نظام از نمایه نامه‌های استنادی «وب آو ساینس»، «شاخص اچ» و «کلاریویت آنالیتیکس» استخراج می‌شود.

لازم به ذکر است ، دانشگاه صنعتی امیرکبیر در زمینه مهندسی دارای رتبه ۱۲۷ بین المللی است و در بین دانشگاه های ایران پس از دانشگاه تهران رتبه دوم کشوری را دارا است.همچنین در رتبه بندی  موضوعی  دانشگاه صنعتی امیرکبیر رتبه ۳۳ در مهندسی مکانیک ، رتبه ۶۵ در ریاضیات، رتبه ۱۱۹ در علوم کامپیوتر، رتبه  ۱۴۵ در مهندسی الکترونیک، رتبه ۱۶۱ در علم مواد، رتبه ۱۷۱ در مهندسی شیمی و رتبه ۱۷۳ در مهندسی عمران  را به خود اختصاص داده است.
گزارش سال ۲۰۲۰ نظام رتبه‌بندی NTU حاکی از این است که دانشگاه‌های کشور در موضوعات مهندسی حضور پررنگی دارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول