اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

مشکلات کشور با تغییر نگاه غرب‌گرایانه به خودباورانه حل می‌شود نه مذاکره

دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران گفت: مشکلات کشور با مذاکره حل نمی شود، همانطور که در این هفت سال حل نشده است، مشکلات کشور با تغییر نگاه غربگرایانه به نگاه خودباورانه حل می شود.

مشکلات کشور با تغییر نگاه غرب‌گرایانه به خودباورانه حل می‌شود نه مذاکره

حمزه گرجه ، دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، با انتقاد از سخنان اخیر رئیس جمهور گفت⁩: وقتی مسئله صلح امام حسن علیه السلام در زمان ما مطرح می شود، عده ای به مناسبت های مختلف، وقایع تاریخی‌ این چنینی  را با تفسیری نادرست به شرایط روز منطبق می‌کنند و از این رهگذر به دنبال اغراض سیاسی خود هستند. 

وی ادامه داد: رئیس جمهور قبلا واقعه عاشورا را هم به مذاکره با دشمن پیوند داده بود و این بار  هم صلح امام حسن(علیه السلام ) را با  تحریف ماهیت آن، زمینه ای برای هموار کردن راه مذاکره وسازش با امریکا قرار داد.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: آقای روحانی اگر  علت پذیرش صلح توسط امام حسن (علیه السلام ) را خواست اکثریت مردم می داند، حال به درخواست اکثریت مردم به رفع مشکلات معیشتی بپردازد.

وی در ادامه خطاب به روحانی گفت: تاریخ گواهی می دهد که صلح هنگامی رخ داد که امام حسن مجتبی(ع) میان میدان در حال مبارزه بود و اینگونه نبود که در خانه نشسته باشد و دم از سازش بزند. بعلاوه صلح زمانی رخ داد که نزدیک ترین اشخاص به امام به ایشان خیانت کردند. اما اکنون میلیون ها نفر جان بر کف منتظر اشاره ولی برای مبارزه با استکبار هستند، و اجازه نخواهند داد که نسخه سازش و تسلیم تحت عنوان صلح به رهبری تحمیل شود.

گرجه یادآور شد: صلح امام حسن(علیه السلام ) بر اساس عقلانیت بود کما اینکه پذیرش قطعنامه 598 نیز کاری عقلانی بود، اما ترسوها حق استفاده از کلمه عقلانیت را ندارند. در شرایطی که مردم عزیز در میدان جنگ اقتصادی و جنگ با ویروس کرونا هستند، بالاترین مقام اجرایی کشور حتی در جلسات مهم همچون جلسه سران قوا حاضر نمی شود و آنگاه دم از سازش می زند. 

دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران افزود: مشکلات کشور با مذاکره حل نمی شود، همانطور که در این هفت سال حل نشده است، مشکلات کشور با تغییر نگاه غربگرایانه به نگاه خودباورانه حل می شود. خواسته ما از دولت محترم، توجه به  ظرفیت های بی شمار داخلی است تا مشکلات برطرف گردد و این دولت حداقل دستاوردی در سال آخر خود داشته باشد.

این فعال دانشجویی در خاتمه اظهار داشت: به ریاست محترم جمهور پیشنهاد می کنیم که در سال آخر خود به جای طرح این گونه مسائل، با کمک گرفتن از متخصصین حوزوی و دانشگاهی، چندماه باقی مانده را به خوبی مدیریت کند و به گفته مکرر خود - که مساله اول ما معیشت مردم است- جامه عمل بپوشاند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول