اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

ماهواره پارس یک در اولین فرصت پرتاب می‌شود/ ساخت پارس 2 با افزایش قابلیت تصویربرداری

معاون طراحی و تضمین مأموریت پژوهشگاه فضایی ایران با بیان اینکه ماهواره پارس 1 تست‌های عملکردی و محیطی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته و در اولین فرصت پرتاب می‌شود، گفت: ماهواره پارس 2 با استفاده از ظرفیت دانشی نخبگان ساخته می‌شود.

ماهواره پارس یک در اولین فرصت پرتاب می‌شود/ ساخت پارس 2 با افزایش قابلیت تصویربرداری

علی جعفر صالحی معاون طراحی و تضمین مأموریت پژوهشگاه فضایی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: پژوهشگاه فضایی ایران در ۲ حوزه طراحی ،ساخت ، پرتاب و بهره‌برداری ماهواره های مخابراتی و همچنین طراحی ،ساخت ، پرتاب و بهره‌برداری ماهواره های سنجش از راه دور فعالیت می‌کند به طوری که در بخش ماهواره سنجش از راه دور براساس نقشه راه محصولی سازمان فضایی ایران، ما در راستای تکالیف و ماموریت های خود اولین گام را با طراحی ساخت ماهواره پارس یک انجام داده‌ایم. 

* ماهواره پارس یک پیچیده ترین و عملیاتی‌ترین ماهواره سنجش از راه دور در کشور

وی افزود: ماهواره پارس یک به عنوان پیچیده ترین و عملیاتی‌ترین ماهواره سنجش از راه دور در کشور و با وزنی حدود ۱۱۰ تا ۱۲۰ کیلو گرم ساخته شده است به طوری که درحال حاضر همه تست‌های عملکردی و محیطی خود را پشت سر گذاشته و اکنون در حال تحویل است. از طرفی باید بگویم طبق برنامه‌ریزی که انجام شده این ماهواره در اولین فرصت به سوی مدار عملیاتی خود پرتاب خواهد شد. 

* پارس یک دارای سه دوربین بوده و  از سامانه پیش رانش برخوردار است

وی تصریح کرد: ماهواره پارس یک دارای سه دوربین است که می‌توان به دوربین رنگی ۱۵ متر دوربین ۱۵۰ متر و یک دوربین حرارتی ۳۰۰ متر اشاره کرد درواقع این ماهواره از سامانه پیش رانش برخوردار است که قابلیت نگهداشت مداری این ماهواره را دارد. 

* در طراحی و ساخت پارس ۲ نوعی جهش فناوری اتفاق می‌افتد

وی ادامه داد: پژوهشگاه فناوری ایران ماهواره سنجش از راه دور پارس ۲ را در برنامه طراحی و ساخت دارد به طوری که در این ماهواره قابلیت تصویربرداری نسبت به ماهواره یک افزایش می‌یابد در واقع باید بگویم به نوعی در طراحی و ساخت پارس ۲ نوعی جهش فناوری اتفاق می‌افتد.

*  از ظرفیت دانشی کل کشور شامل دانشجویان، نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان در طراحی و ساخت ماهواره استفاده می شود

معاون طراحی و تضمین مأموریت پژوهشگاه فضایی ایران اضافه کرد: این پژوهشگاه برای ساخت ماهواره پارس ۲ همانند گذشته از ظرفیت دانشی کل کشور شامل دانشجویان، نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان در طراحی و ساخت ماهواره استفاده خواهد کرد.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول