اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

آسیب پذیری امنیتی در انواع مرورگرهای اینترنتی

آن دسته از کاربران اینترنت که از مرورگرهای مبتنی بر موتور کرومیوم مانند کروم و اج استفاده می کنند، باید مراقب خطرات یک حفره امنیتی خطرناک باشند.

آسیب پذیری امنیتی در انواع مرورگرهای اینترنتی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از اسلش گیر، آسیب پذیری مرورگرهای اینترنتی کروم و اج باعث شکل گیری فایلی به نام دی باگ . لاگ می شود. این فایل بر روی رایانه های رومیزی نصب شده و مشکلاتی را ایجاد می کند.

تا پیش از این تصور می شد این مشکل به سیستم عامل ویندوز بازمی گردد و مربوط به مایکروسافت است، اما حالا مشخص شده این نقص ارتباطی با شرکت مذکور ندارد.

* نحوه حل مشکل

پاک کردن فایلی که بدین شیوه تولید می شود موجب نقص و اختلال در عملکرد مرورگرهای اینترنتی می شود. بررسی ها نشان می دهد این نقص اولین بار در ماه اکتبر رخ داده بود و مربوط به همه رایانه های مجهز به ویندوز 10 است.

برای حل مشکل ناشی از ایجاد این فایل کاربران باید Win+R را فشار دهند. در مرورگر اج عبارت %localappdata%\Microsoft\Edge\User Data\Crashpad و در مرورگر کروم عبارت %localappdata%\Google\Chrome\User Data\Crashpad را تایپ کنند. سپس همه چیز را در پوشه CrashPad پاک کنند و در نهایت رایانه را از نو راه اندازی کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول