اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

دستگاه قضایی با متخلفان مطابق قانون برخورد کند

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری گفت: نحوه برخورد با متخلفان مالی به صورت جریمه نقدی و بازداشتی به طوری انجام شود که متخلفان مجازات شوند اما در عین حال نباید موجب ناامیدی مردم شود همچنین حقوق افراد را باید رعایت کنیم.

دستگاه قضایی با متخلفان مطابق قانون برخورد کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرری، حسن خلیل‌آبادی رئیس شورای اسلامی شهرستان ری در پنجاه‌وچهارمین جلسه این شورا که شامگاه امروز با حضور فرماندار ری و اعضای شورا تشکیل شد، با اشاره به اتفاقاتی که اخیراً برای برخی اعضای شورا در شهرستان ری رخ داده است، اظهار کرد: در جایگاه ریاست شورای شهرستان از هیچ تخلف و جرمی حمایت نمی‌کنم اما باید توجه کنیم که همه انسان‌ها و حتی متهمان حقوقی دارند که باید رعایت کنیم. 

وی گفت: نهادهای نظارتی و بازرسی در ابتدا باید نسبت به تخلفات شوراها تذکر بدهند و در صورتی که پس از تذکر، تخلفات تکرار شد اقدام به برخورد کنند. 

عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با بیان اینکه اسلام مکتب انسان‌سازی است افزود: اگر در جامعه اسلامی تخلفی صورت می‌گیرد نشانه ضعف ما می‌باشد که به خوبی نظارت نکردیم لذا نباید به دنبال مچ‌گرفتن باشیم.

خلیل آبادی با تأکید بر اینکه با متخلف باید مطابق قانون برخورد شود، تصریح کرد: برخی نحوه برخوردها موجب ناامیدی مردم می‌شود لذا از قوه قضائیه خواهش می‌کنم با متخلف مطابق قانون برخورد کنند زیرا این که طبق قانون رفتار نشود، تخلف است. ریاست قوه قضائیه نیز در این راستا سندی منتشر کرده‌اند که بر رعایت حقوق مردم تأکید دارد.

وی با اشاره به بحث‌های قبیله‌ای در شورای روستاها که باعث چنین اتفاقاتی می‌شود، گفت: با اسناد و مدارکی که دستگاه‌های نظارتی در اختیار دارند باید به صورت قانونی برخورد کنند و نسبت به جرایم نقدی و بازداشتی با رعایت حفظ آبروی افراد اقدام کنند لذا نباید برخوردها به شکلی باشد که موجب سوء استفاده برخی افراد شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری اضافه کرد: برخی رسانه‌ها در فضای مجازی اقدام به انتشار عکس احضارشدگان کرده‌اند که چنین رفتارهایی درست نیست و نباید رسانه‌ها به این شکل با آبروی افراد بازی کنند.

خلیل آبادی با تأکید بر بحث پیشگیری، بیان کرد: در تمام امور باید پیشگیری را در اولویت قرار دهیم و نظارت‌ها به گونه‌ای باشد که بحث تخلف پیش نیاید همانگونه که اولین قانون در قوه قضائیه نیز پیشگیری از جرم است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نباید از اتهام کسی خوشحال شویم زیرا اینگونه رفتارها به نظام آسیب می‌زند و گاهی این رفتارهای نامناسب ما باعث می‌شود که مردم احساس کنند زمان قبل از انقلاب اوضاع بهتر بوده است، درحالی‌که انقلاب اسلامی دستاوردها و برکات زیادی برای مردم داشته است که باید به صورت شایسته‌ای تبیین شود.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول