اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

دومین نشست گفت‌و‌گوهای سیاسی ایران و اوکراین به ریاست عراقچی در تهران

در دومین نشست گفت‌و‌گوهای سیاسی معاونان وزرای امور خارجه ایران و اوکراین در تهران موضوعات مختلفی از جمله مسائل دوجانبه، برجام و تحریم‌های آمریکا مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

دومین نشست گفت‌و‌گوهای سیاسی ایران و اوکراین به ریاست عراقچی در تهران

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، دومین نشست گفت‌و‌گوهای سیاسی معاونان وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اوکراین امروز (دوشنبه) در تهران برگزار شد.

در جریان برگزاری دومین نشست گفت‌و‌گوهای سیاسی معاونان وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اوکراین که به ریاست سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و «یوگنی ینین» معاون وزیر امور خارجه اوکراین برگزار شد، طیفی از  موضوعات  مورد علاقه دو کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. 

در این دور از گفت‌وگوهای سیاسی، دو طرف ضمن مرور آخرین تحولات روابط دوجانبه در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و امور کنسولی، راه‌های توسعه و گسترش روابط را مورد بررسی قرار دادند. 

در این نشست سیاسی همچنین دیدگاه‌های دو طرف در خصوص برخی موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی نظیر تحولات مربوط به برجام، تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا علیه کشورمان، تحولات جاری در منطقه، آثار و پیامدهای کشوری و بین المللی ناشی از شیوع ویروس کووید- ۱۹ و راه‌های مقابله و مبارزه با آن مطرح و مورد گفت‌وگو قرار گرفت. 

دور سوم این مذاکرات در کی یف برگزار خواهد شد.

به گزارش فارس، معاون وزیر خارجه اوکراین همچنین در دومین دور مذاکرات ایران و اوکراین درباره سقوط هواپیمای اوکراینی به ریاست محسن بهاروند معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت خارجه شرکت کرد و با ظریف وزیر خارجه ایران نیز دیدار کرد.

دور دوم مذاکرات درباره سقوط هواپیمای اوکراینی امروز و فردا در تهران در حال برگزاری است.  دور اول مذاکرات اوایل مرداد ماه در کی یف برگزار شده بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول