اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

باران در استان‌های شمالی از 29 مهر و هشدار به کشاورزان/کاهش دما تا 8 درجه در شمال

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه دمای هوا از فردا تا جمعه در سواحل خزر و استان اردبیل ۵ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد، گفت: دمای هوا در شمال شرق کشور از چهارشنبه تا جمعه ۵ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد.

باران در استان‌های شمالی از 29 مهر و هشدار به کشاورزان/کاهش دما تا 8 درجه در شمال

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز در اغلب مناطق کشور جوی پایدار حاکم است.

وی ادامه داد: از بعد از ظهر فردا و روز چهارشنبه ۳۰ مهرماه در استان‌های ساحلی خزر به ویژه سواحل غربی خزر، همچنین اردبیل و شمال آذربایجان شرقی، بارش باران گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به نفوذ سامانه بارشی از بعدازظهر سه‌شنبه، توضیح داد: از فردا باراش باران همراه با کاهش دما و وزش باد در گیلان، مازندران و اردبیل آغاز می شود که تا اواخر وقت چهارشنبه ۳۰ مهر ادامه دارد.

اصغری افزود: در این راستا بالاآمدن آب رودخانه ها، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، لغزندگی سطح جاده ها، کاهش دید، احتمال سیلابی شدن مسیل ها و احتمال آسیب به داربست ها و سازه‌های سست وجود دارد که توصیه می شود پرهیز از توقف و تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل‌ها در دستور کار باشد، تمهیدات لازم در بخش های مختلف کشاورزی نظیر گلخانه‌ها، باغات مرکبات و کیوی و مرغداری ها اندیشیده شود و کنترل و بازگشایی آبراه‌ها در دستور کار باشد.

وی ادامه داد: روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری در سواحل شرقی خزر و خراسان شمالی بارش پراکنده خواهیم داشت.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه دمای هوا از سه شنبه تا جمعه در سواحل خزر و استان اردبیل ۵ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد، گفت: همچنین از چهارشنبه تا جمعه دمای هوا در شمال شرق کشور ۵ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد.

وی افزود: در سه روز آینده در برخی نقاط سیستان و بلوچستان، شرق کرمان و هرمزگان وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

اصغری گفت: شرق دریای عمان امروز تا صبح فردا مواج است و دریای خزر از فردا تا بعد از ظهر پنجشنبه مواج پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده صاف گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود که این شرایط تا روز جمعه نیز حاکم است، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۲۶ و ۱۴ درجه خواهد بود.

وی افزود: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۳۶ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۲ درجه زیر صفر همچنین همدان با کمینه دمای یک درجه زیر صفر سرد ترین مراکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول