اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

قشقاوی: پایان محدودیت‌های تسلیحاتی ایران نشان داد یکجانبه گرایی آمریکایی راه به جایی نخواهد برد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در دیدار با رئیس مجلس سنای اسپانیا گفت: پایان محدودیت‌های تسلیحاتی ایران نشان داد یکجانبه گرایی آمریکایی راه به جایی نخواهد برد.

قشقاوی: پایان محدودیت‌های تسلیحاتی ایران نشان داد یکجانبه گرایی آمریکایی راه به جایی نخواهد برد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسن قشقاوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا، امروز دوشنبه (۲۸ مهرماه) با خانم «پیلار کوئنکا» رئیس مجلس سنای اسپانیا در محل مجلس این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در این ملاقات ضمن اشاره به روابط دیرینه و خوب دو کشور، بر تقویت روابط دوجانبه بین تهران - مادرید به ویژه در حوزه پارلمانی تاکید کرد.

قشقاوی همچنین با اشاره به فرا رسیدن پنجمین سالگرد برجام گفت: حمایت جهانی از اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ و مخالفت با مواضع آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل، از روز گذشته بستر اجرای مفاد این قطعنامه در لغو تحریم تسلیحاتی ایران و محدودیتهای مسافرتی برخی از مسئولان ایرانی را موجب شد و نشان داد که یکجانبه گرایی آمریکایی راه به جایی نخواهد برد.

به گزارش فازس، محدودیت‌های تسلیحاتی ایران بامداد یکشنبه ۲۷ مهر ماه بعد از ۱۰ سال و در پنجمین سالگرد حصول برجام به صورت خودکار لغو شد.

سفیر ایران در اسپانیا در بخش دیگری از اظهارات خود عنوان کرد که علیرغم‌ ادعای آمریکایی ها، تحریم های شدید آنها در شرایط سخت بیماری ویروس کرونا به موضوعات بشردوستانه نیز کشیده شده و در حال حاضر امکان واردات دارو به منظور مقابله با بیماری کرونا نیز وجود ندارد.

در این دیدار رئیس مجلس سنای اسپانیا ضمن تاکید بر نقش دیپلماسی پارلمانی در تقویت روابط دوجانبه و استقبال از گسترش همکاری ها بین دو کشور در این حوزه، بر ضرورت رایزنی و تعامل جهانی در برخورد با مشکلات و بلایایی چون کرونا تاکید و از گسترش تعامل و رایزنی با همتای ایرانی خود استقبال کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول