اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

فیلم| تخلیه خانه‌ها در پی حریق گسترده در ایالت‌های یوتا و کلرادو

در پی چندین آتش‌سوزی گسترده در ایالت‌های غربی آمریکا، هزاران هکتار از اراضی این ایالت‌ها نابود و ده‌ها خانه تخلیه شده است.

فیلم| تخلیه خانه‌ها در پی حریق گسترده در ایالت‌های یوتا و کلرادو

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، آتش‌سوزی گسترده در ایالت‌های کلرادو و یوتا مردم را از خانه‌هایشان فراری داده و خساراتی به بار آورده که هنوز مقامات آمریکایی نتوانسته‌اند میزان آن را ارزیابی کنند. شرایط نامساعد جوی هم شرایط را برای مهار آتش‌ها دشوار کرده است.

به گزارش شبکه «سی‌ان‌ان»، بر اساس اطالعات منتشر شده از سوی اداره اطلاعات مربوط به سوانح آتش‌سوزی ایالت یوتا بیش از ۱۲۰۰ هزار هکتار از اراضی این ایالت در دو آتش‌سوزی که روز شنبه آغاز شد، در کمتر از یک روز سوختند.

یکی از آتش‌ها با نام Range Fire خارج از شهر «اورم» ایالت یوتا باعث تخلیه ۱۰ خانه شده و ۶۰۷ هکتار را سوزانده و هنوز مهار نشده است. بر اساس تخمین‌ها، آتش دیگر با نام Fire Canyon بیش از ۶۴۷ هکتار را سوزانده است.

هنوز علت این آتش‌سوزی‌ها مشخص نیست اما احتمال می‌رود آتش دوم عامل انسانی داشته باشد.

در همین حال نیروهای آتش‌نشان همچنان در حال تلاش برای اطفای حریق بزرگ CalWood Fire در شهر «جیمزتاون» ایالت کلرادو هستند که حدود ظهر شنبه به وقت محلی شعله‌ور شد و به سرعت بیش از ۲۸۰۰  هکتار را دربر گرفته است.

 

 

در میانه تلاش آتش‌نشانان کلرادو برای مهار آتش اول، روز یکشنبه آتش‌سوزی دیگری در شهرستان «بولدر» این ایالت شعله‌ور شد. این آتش با نام Lefthand Canyon Fire باعث شد دستور تخلیه ۱۴۵ خانه صادر شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول