اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

راهکارهای مقابله با آلودگی هوا در پایتخت/عدم کمک دولت به حمل و نقل عمومی

معاون شهردار تهران با اشاره به راهکارهای مقابله با آلودگی هوا در پایتخت، گفت: توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت دارد و دولت از سال 89 کمکی در این راستا در تهران انجام نداده است.

راهکارهای مقابله با آلودگی هوا در پایتخت/عدم کمک دولت به حمل و نقل عمومی

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، سیدمناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در حاشیه مراسم افتتاح ورودی ایستگاه مترو نواب، اظهار داشت:‌از سال 89 تا کنون حتی یک دستگاه اتوبوس برای کلانشهر تهران توسط دولت اختصاص داده نشده و حمایت‌های لازم جهت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی توسط دولت انجام نگرفته است و حتی قوانین مجلس و مصوبات بالادستی اجرا نشده و یا مورد توجه نبوده است.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا مترو تهران به محدوده سه‌راه آذری نرسیده است،‌گفت: نه تنها در این محدوده بلکه در بسیاری از نقاط دیگر تهران دسترسی به مترو وجود ندارد در حال حاضر حدود 240 کیلومتر شبکه مترو در پایتخت داریم و معادل همین میزان موجود باید شبکه مترو توسعه یابد و خطوط قبلی هم تکمیل شود.

معاون شهردار تهران ادامه داد: خطوط 8، 9، 10 و 11 باید در پایتخت ساخته شود که البته این موضوع علاوه بر اختصاص زمان به هزینه نیاز دارد و اگر حمایت‌های دولتی انجام نگیرد تا 1420 این 4 خط افتتاح و تکمیل نخواهد شد.

هاشمی درباره ورودی جدید ایستگاه مترو نواب گفت: این ورودی در خط 7 راه‌اندازی شده و در واقع بهره‌برداری از ورودی ایستگاه نواب در خط 2 در سال 97 انجام گرفته بود و مروز ورودی مستقل و جدیدی با 10 دستگاه پله برقی و سالن فروش بلیت راه‌اندازی شد.

وی گفت:‌این ایستگاه 14 هزار مترمربع وسعت دارد و 150 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است همچنین این ایستگاه از زیر خط 2 رد می‌شود و از عمیق‌ترین ایستگاه‌ها با عمق 47 متر است.

معاون شهردار تهران درباره نیاز به تجهیزات در مترو تهران گفت: هر چند که در تأمین پله‌برقی و آسانسور با مشکل مواجه هستیم ولی تلاش شده با استفاده از تولید داخل نیازها برطرف شود ولی مشکل تحریم‌ها 40 سال است که وجود دارد و ما یاد گرفته‌ایم که آنها را دور بزنیم هر چند که گاهی در افزایش هزینه‌ها تأثیر گذار است.

هاشمی درباره معضل آلودگی هوا در پایتخت گفت:‌هر ساله در فصل سرد در تهران شاهد بروز آلودگی هوا هستیم بدون اینکه اتفاق مؤثری جهت مقابله با آن ایجاد شود.

وی بیان داشت: البته اکنون در شرایط کرونایی به سر می‌بریم و از طرفی کارشناسان و مسؤولان بهداشتی در جهان معتقدند استفاده از حمل و نقل عمومی سبب افزایش موارد ابتلا به کرونا می‌شود. پس از طرفی نمی‌توان مردم را در این شرایط تشویق به استفاده از حمل و نقل عمومی کرد و فعلا شرایط متفاوت است.

معاون شهردار تهران گفت:‌معضل آلودگی هوا مشکلی درازمدت بوده و از جمله راه‌حل‌های آن توسعه شبکه حمل و نقل عمومی به ویژه مترو است همچنین باید هزینه‌های تردد با خودروهای شخصی افزایش یابد به طوری که فرد در مقایسه استفاده از خودروی شخصی و عمومی، ناوگان حمل و نقل عمومی را انتخاب کند.

وی خاطر نشان کرد: همزمان نیز باید شبکه حمل و نقل عمومی تکمیل و توسعه یابد و طرح جامع حمل و نقل ریلی نیز مورد توجه قرار گیرد  به طوری که هر شهروند با 800 متر پیاده‌روی بتواند خود را به اتوبوس و مترو برساند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول