اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

چرا ائتلاف سعودی تن به تبادل اسرا داد؟

ائتلاف سعودی در طول بیش از پنج سال جنگ، هیچ زمان حاضر به اجرای توافقات به خصوص در بخش آزادی اسرا نشد، اما هفته گذشته بزرگترین عملیات تبادل اسرا صورت گرفت.

چرا ائتلاف سعودی تن به تبادل اسرا داد؟

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پنج شنبه و جمعه هفته گذشته طبق گفته صلیب سرخ جهانی ۱۰۵۶ اسیر از هر دو سوی درگیری‌ها در یمن، آزاد شدند. رخدادی که در طول نزدیک به شش سال جنگ بی سابقه بود.

وبسایت انصارالله یمن، در مطلبی این سؤال را مطرح کرده است که چه عاملی باعث شد تا ائتلاف سعودی تن به این توافق بدهد؟ در حالیکه در تمام این سال‌ها چه سازمان ملل و نماینده‌اش و چه ائتلاف سعودی، برای اجرای توافقات خود را بی انگیزه نشان می‌دادند.

به نوشته این وبگاه، آن‌چه باعث این رخداد شد، حضور نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی در نزدیکی مأرب بود. نیروهای یمنی هم اکنون در اطراف شهر مستقر شده و جز برخی قبائل همسو با دولت سعودی و عناصر محلی و تروریستی، نیروی رسمی در شهر باقی نمانده است.

در این میان دولت منصور هادی بیم این را داشت که نیروهای ارتش و کمیته‌های مرکزی وارد شهر شده و اسرای خود را آزاد کنند، بدون اینکه مجبور باشند در ازای آن دست به آزادی اسرای طرف مقابل بزنند. بنابراین به سرعت با تبادل اسرا موافقت و آن را اجرا کردند.

از سوی دیگر، دولت مستعفی نیاز به نیرو برای حضور در مناطق درگیری دارد. همانطور که گفته شد، چیزی به نام ارتش دولت هادی در مأرب حضور ندارد و حزب «الاصلاح» که کنترل این شهر را در دست دارد، با توان برخی قبائل و عناصر تروریستی مقابل ارتش و کمیته‌های مردمی ایستاده است.

منابع خبری پیش از این گفته بودند که بسیاری از این نیروها از مناطق درگیری فرار کرده و به شهر و روستای خودشان باز گشته‌اند. برخی نیز با دیدن فساد گسترده در میان دولت هادی، دیگر حاضر به جنگیدن نشده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول