اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

معبودی: خطیبی مثل فیروز کریمی است/ آلومینیوم اراک دغدغه سقوط ندارد

مدافع تیم فوتبال آلومینیوم اراک گفت: می‌توانیم رتبه تک رقمی داشته باشیم و اصلا این دغدغه را نداریم که به لیگ پایین‌تر فکر کنیم.

معبودی: خطیبی مثل فیروز کریمی است/ آلومینیوم اراک دغدغه سقوط ندارد

عزیز معبودی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد انتخاب آلومینیوم اراک و حضور در این تیم تازه وارد به لیگ برتر، اظهار داشت: یکی از دلایلی که این تیم را انتخاب کردم قطعا رسول خطیبی بود چون یک نیم فصل خوب با او داشتم و کار کردم.

معبودی اضافه کرد: با دو سه تیم صحبت کرده بودم تا اینکه رسول خطیبی با من تماس گرفت. او به من لطف دارد. با هم صحبت کردیم و در نهایت آلومینیوم را انتخاب کردم. فکر می‌کنم خطیبی هم مثل فیروز کریمی است. اینطور نیست که بازیکنی را محو کند. دوست دارد بازیکنش تا جایی که می‌تواند بازی کند. برای او سن ملاک نیست و سعی می‌کند بازیکن را روپا نگه دارد. مربی جوان و جاه طلبیست و در این یکی دو فصل اخیر هم خودش را نشان داده است.

وی در مورد اینکه آلومینیوم بازیکنان زیادی را از لیگ دسته اول جذب کرده و آیا این یارگیری خوب بوده یا نه، گفت: به جز تیم‌هایی مثل استقلال، پرسپولیس، تراکتور، سپاهان و فولاد، بقیه تیم‌ها همین شرایط را دارند. یعنی تلفیقی از بازیکنان با تجربه لیگ برتری و بازیکن جوان هستند. فکر می‌کنم حداقل 10تیم از بازیکنان لیگ یکی و لیگ دویی استفاده می‌کنند و امسال به این گرایش رو آورده‌اند.

معبودی تصریح کرد: فوتبالیست خیلی کم شده، الان در لیگ یک تیم بستن کار سختی شده چون لیگ برتری‌ها به دنیال بازیکنان خوب لیگ یکی هستند. ما هم از این قاعده مستثنی نیستیم. لیگ یکی‌های خوبی گرفتیم. با تجربه‌های خوبی هم جذب کردیم. همه آن‌ها چندین سال در لیگ برتر بازی کردند و اینطور نبوده که متوقف باشند. تجربه کافی دارند. خطیبی هم بلد است چگونه از بازیکنان جوان بازی بگیرد و آن‌ها را با بازیکنان باتجربه هماهنگ کنند. ان‌شاالله کنار هم بتوانیم یک فصل خیلی خوب در اراک داشته باشیم. در کل این مساله بد نیست که بخواهیم آن را بزرگ کنیم و بگوییم آلومینیوم یارگیری خوبی نداشته است.

مدافع آلومینیوم در خصوص مذاکره با ذوب‌آهن و تراکتور پیش از حضور در تیم اراکی عنوان کرد: از ذوب‌آهن هم پیشنهاد داشتم. حتی همان روزی که با رسول خطیبی در جلسه بودیم قبل از جلسه با ذوب آهن صحبت کرده بودم. من و میلاد جهانی همزمان با هم صحبت کرده بودیم. میلاد به ذوب‌آهن رفت و من هم به آلومینیوم رفتم. با تراکتور هم صحبت کرده بودم ولی اتفاقاتی افتاد که نشد با این تیم همکاری کنم. وقتی هم که قرارداد بستم، با من تماس گرفتند ولی گفتم تیمم را انتخاب کرده‌ام. من خودم را عضو خانواده ماشین سازی می‌دانم ولی صحبت‌هایی هم با تراکتور کرده بودم. با اینحال چون با رسول خطیبی دست داده بودم دوست نداشتم این دست جدا شود.

معبودی در مورد کیفیت آلومینیوم برای فصل جدید لیگ برتر اظهار داشت: بعد از یک بدنسازی خیلی فشرده دو بازی دوستانه در تبریز انجام دادیم. البته تیم‌های حریف طوری بودند که فشار کمتری به ما وارد شود و از همه بازیکنان هم استفاده شد. یک بازی خیلی خوب هم با تیم خیلی خوب ذوب‌آهن داشتیم که پایاپای بود و اینطور نبود که یک تیم به دیگری فشار وارد کند. البته الان نمی‌شود تیم‌ها را محک زد چون همه در بدنسازی هستند و بدن‌ها سنگین است. به نظرم ما باهوش تر عمل کردیم و توانستیم نتیجه بازی را به نفع خودمان تمام کنیم.

وی ادامه داد: تیم خیلی خوب و گردن کلفتی داریم. خیلی‌ها می‌پرسند آلومینیوم در لیگ برتر می‌ماند یا نه؟ من معتقدم تیم ما بالای جدول می‌ماند. یعنی آنطور که من می‌بینم و صحبت‌هایی که خطیبی می‌کند، می‌توانیم رتبه تک رقمی داشته باشیم. اصلا این دغدغه را نداریم که به لیگ پایین‌تر فکر کنیم. چون این تیم پس از سال‌ها صعود کرده و مسئولان مطمئنا دوست ندارد آسانسور باشد و به لیگ یک برگردد.

معبودی در خصوص وضعیت مدیریت باشگاه گفت: در جریان سیستم مدیریت نیستم. آلومینیوم یک سیستم اداری دارد و و وابسته به کارخانه و سهامداران است. به شخص متکی نیست و اصول خودش را دارد. اطلاعات زیادی ندارم ولی با چندنفر از اعضای هیات مدیره که برای قرارداد صحبت کردم نوید روزهای خوبی را دادند. خودشان هم قبول دارند که مدیریت باید ثبات داشته باشد. الان که به لیگ برتر آمده خودشان هم دوست دارند تیم در لیگ برتر بماند برای همین می‌خواهند کادر مدیریت قوی مشخص کنند و بودجه را تعیین کنند که بر اساس آن جلو بروند و وسط فصل دچار مشکل نشوند.

معبودی در مورد وضعیت زیرساخت‌های آلومینیوم به خصوص ورزشگاه خانگی که سازمان لیگ ایراداتی را به آن وارد کرده، گفت: چمن تمرین و چمن مسابقه خیلی خوب و استثنایی است. ایراداتی از ورزشگاه خانگی ما گرفته شد که مربوط به رختکن و اتاق داوران و دوش و... بود. فکر می‌کنم تا پیش از شروع مسابقات این ایرادات بر طرف می‌شوند چون جزیی هستند و هزینه زیادی ندارند.

مدافع آلومینیوم در مورد اینکه گفته می‌شود بودجه باشگاه کم شده است، عنوان کرد: آنطور که من دیدم مدیران باشگاه به دنبال ثبات هستند و در تلاشند که در همین اول کار بودجه را صددرصد کنند تا وسط فصل به دنبال تهیه بودجه نباشند. به نظرم مدیریت خیلی قوی دارند و من مشکلی ندیدم. یقین دارم این تیم تیم خیلی خوبی می‌شود و حتی شاید شگفتی ساز هم بشود. فکر می‌کنم به زودی هم حکم مدیرعاملی سرپرست فعلی باشگاه صادر شود. از بقیه جزییات خبری ندارم. در مورد مسائل مالی هم از بازیکنان قدیمی اراک که سوال کردم گفتند چون تیم مربوط به کارخانه است همیشه تسویه کرده‌اند و مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول