اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

عبدالله: حمایت ایران از روند صلح به رهبری افغان‌ها برجسته است

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان با اشاره به روابط خوب تهران-کابل گفت: تأکید مقامات ارشد ایرانی بر موفقیت صلح پایدار به رهبری و مدیریت افغان‌ها، برجسته می‌باشد.

عبدالله: حمایت ایران از روند صلح به رهبری افغان‌ها برجسته است

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «عبدالله عبدالله»، رییس شورای عالی مصالحه ملی گفت که تشدید جنگ درحالی که مذاکرات صلح در دوحه، پایتخت قطر جریان دارد، غیرقابل قبول است.

عبدالله که در یک سفر رسمی در ایران به سر می‌برد، این اظهارات را شب گذشته (یک‌شنبه) در نشستی در سفارت افغانستان در تهران مطرح کرد.

وی همچنین در این نشست گفت که سفر او به ایران به‌خاطر درک نقش موثر ایران در صلح افغانستان و جلب حمایت این کشور از روند صلح است.

عبدالله تأکید کرد که تأکید مقامات ارشد ایرانی در دیدار با او بر موفقیت صلح پایدار به رهبری و مدیریت افغان‌ها، برجسته بوده است.

رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان با اشاره به روابط خوب کابل – تهران در چهار دهه‌ گذشته، همچنین گفت که حمایت ایران از روند صلح به رهبری و مدیریت افغانستان بااهمیت است.

وی در عین حال افزود که گسترش هرچه بیشتر روابط میان افغانستان و ایران به نفع هر دو کشور و منطقه است.

به گفته‌ وی، تلاش‌ها برای نهایی‌سازی سند جامع مناسبات دو کشور پیشرفت داشته و به‌زودی نشست کمیسیون مشترک در کابل برگزار خواهد شد.

از سویی دیگر، عبدالله تصریح کرد که در دیدار با مقامات ایرانی درباره رفع چالش‌های مهاجران افغانستان در ایران بحث و گفت‌وگو کرده است.

وی این گفت‌وگو را خوب توصیف کرد و افزود که در دیدارهای خود با مقامات ایرانی نیز آن را با جدیت دنبال می‌کند.

عبدالله خاطرنشان کرد که تلاش می‌کند تا نمایندگی و حضور مهاجران افغان در ایران را در مذاکرات و تلاش‌های صلح به‌صورت موثری تأمین کند.

در همین حال، عبدالغفور لیوال، سفیر افغانستان در تهران گفت که تلاش‌ها برای رفع چالش‌ها و قانونمند شدن حضور مهاجران افغانستان در ایران ادامه دارد.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول