اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

هفته ناجا| افتتاح ‌پروژه‌های هوشمندسازی پلیس؛ از تعویض اینترنتی گذرنامه تا امکان ‌‌رؤیت تصاویر تخلفات رانندگی

امروز صبح ‌‌پروژه‌های هوشمندسازی پلیس از جمله ثبت درخواست صدور و تعویض اینترنتی گذرنامه، شماره گذاری اینترنتی، نوبت دهی اینترنتی مراکز شماره گذاری با حضور فرمانده نیروی انتظامی افتتاح شد.

هفته ناجا| افتتاح ‌پروژه‌های هوشمندسازی پلیس؛ از تعویض اینترنتی گذرنامه تا امکان ‌‌رؤیت تصاویر تخلفات رانندگی

به گزارش خبرگزاری فارس،سردار "حسین اشتری" در مراسم افتتاح پروژه های هوشمندسازی پلیس،  گفت: نیروی انتظامی به دلیل مسوولیت هایی که دارد به صورت تمام وقت در خدمت مردم عزیز و شریف میهن اسلامی است؛ شاید کمتر سازمان یا نهادی وجود داشته باشد که اینگونه بی بدیل به مردم خدمت رسانی می کند.

وی عنوان کرد: نیروی عظیم انتظامی ضمن حفاظت از مرزها، حضور پرقدرت در تمامی نقاط کشور، انتظام بخشی در سطح جامعه ، برخورد با مجرمان و ... یک نهاد خدمتی نیز محسوب می شود.

فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه مجموعه نیروی انتظامی 24 ساعته در حال خدمت رسانی به مردم کشور است، تصریح کرد: بر اساس آمارهای اعلام شده نیروی انتظامی سالیانه بیش از 70 میلیون خدمت رسانی به مردم ارائه می دهد.

این مقام انتظامی ادامه داد: در مجموعه عظیم نیروی انتظامی با وجود ماموریت های بسیار ، می طلبد که در ارائه خدمت به مردم تحول ایجاد کند و خدمت رسانی را با سرعت و دقت بیشتر و بهره برداری از فناوری های روز ارائه دهد.

سردار اشتری تصریح کرد: بحمداله چهار دهه بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی را که مرور می کنیم، پلیس در حال رشد ، شکوفایی و پیشرفت بوده و نسبت به بسیاری از سازمان های دیگر تحولات در ناجا چشمگیرتر بوده است.

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه امروز نیازمند تحولات بیشتری در سازمان هستیم، گفت: هوشمندسازی پلیس مدت هاست به صورت جدی مطرح و پیگیری شده، از این رو همکاران در صدد برآمدند که تحول مطلوبی را در ارائه خدمت رسانی و اجرای ماموریت ها ایجاد کنند.

سردار اشتری تاکید کرد: البته اجرای هر تحول، سختی هایی را نیز به دنبال دارد که برخی آن را بر نمی تابند این در حالی است که در نیروی انتظامی به دلیل اینکه همکاران دائما در حال اجرای ماموریت هستند این نیاز را حس کردند که بایستی ارائه خدمات با سرعت بیشتری انجام شود، از این رو به اجرای طرح هوشمندسازی پلیس کمک کردند و در این راستا گام های خوبی برداشته شد.

این مقام  انتظامی با تاکید بر اینکه برای هوشمندسازی باید مولفه هایی را در نظر بگیریم ، خاطر نشان کرد: در کنار هوشمندسازی ، چابک سازی و مقتدرسازی نیز از راهبردهای اصلی پلیس است؛ در واقع در اجرایی شدن این طرح بایستی همکاران ما آمادگی ، توان و ظرفیت لازم را برای پیشرفت و حرکت رو به جلو داشته باشند.

وی تصریح کرد: پلیس باید عالم و آگاه به موضوعات و آموزش های لازم را دیده باشد تا از عهده ماموریت ها برآید، از این رو آموزش دادن به همکاران یکی از راه های رسیدن به پلیس هوشمند است؛ داشتن تجهیزات به روز ، پشتیبانی مالی و فراهم کردن زیرساخت ها نیز از دیگر موارد مورد اهتمام در بحث هوشمندسازی پلیس است.

سردار اشتری عنوان کرد: امیدواریم امروز که در طلیعه هفته ناجا و حلول ماه ربیع الاول هستیم در راستای ارائه خدمات بی منت، سریع و آسان به مردم نیز موفق عمل کنیم .

این مقام انتظامی با بیان اینکه در تلاش هستیم که خدمات پلیس را به داخل منازل مردم ببریم، گفت: در این مسیر باید پلیس های تخصصی از جمله پلیس راهور، آگاهی، وظیفه عمومی و ... با سرعت بیشتری گام بردارند چرا که مراجعه مردم به آنها بیش از سایردستگاه ها است.

سردار اشتری با بیان اینکه تا پایان سال 1400 طرح هوشمندسازی را به اتمام می رسانیم، گفت: امروز جرایم پیچیده شده و مجرمان نیز پیچیده تر از گذشته عمل می کنند ما نیز بایستی با پیشرفت هایی که داریم جلوی وقوع جرم را بگیریم.

وی با بیان اینکه تا رسیدن به نقطه مطلوب و ایده آل فاصله داریم، عنوان کرد: امیدواریم که با تقویت این حوزه بتوانیم خدمات را سریع تر و دقیق تر از نظر کیفیت و کمیت به مردم ارائه دهیم و خلاء ها و کمبودهای نیروی انسانی را با هوشمندسازی پلیس جبران کنیم.

این مقام انتظامی عنوان کرد: امیدواریم سامانه هایی که امروز افتتاح شد بدون هیچ توقف و خلایی ادامه داشته باشد ، ضمن اینکه در تلاش هستیم تا پایان سال جاری از دهها خدمات دیگر نیز رونمایی کنیم.

گفتنی است، پروژه های هوشمندسازی پلیس با حضور سردار "اشتری" افتتاح شد که استعلام خروج از کشور افراد دارای گذرنامه، ثبت درخواست صدور و تعویض اینترنتی گذرنامه، شماره گذاری اینترنتی، نوبت دهی اینترنتی مراکز شماره گذاری ، استعلام تخلفات رانندگی با امکان رویت تصاویر تخلفات از جمله دستاوردهای پروژه های هوشمند سازی پلیس است.

استعلام وضعیت گواهینامه، استعلام وضعیت کارت و سند خودرو و پلاک های هرشخص و گزارش تخلفات حمل و نقل عمومی از دیگر دستاوردهای پروژهای افتتاح شده هوشمند سازی پلیس است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول