اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پیروزی نامزد مورد حمایت ترکیه در انتخابات قبرس شمالی

«ارسین تاتار» نامزد مورد حمایت ترکیه در انتخابات قبرس شمالی پیروز شد و رئیس فعلی این منطقه که حامی اتحاد قبرس بود شکست خورد.

پیروزی نامزد مورد حمایت ترکیه در انتخابات قبرس شمالی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، به دنبال پیروزی ارسین تاتار نامزد جزب اتحاد ملی در انتخابات قبرس شمالی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور و مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه پیروزی وی را تبریک گفتند.

انتخابات برای تعیین ریاست قبرس شمالی روز یک شنبه برگزار شد و طبق اعلام کمیسیون انتخابات، ارسین تاتار، نامزد مورد حمایت ترکیه، با کسب 51 درصد آرا بر رقیب خود «مصطفی آکینچی» رئیس فعلی قبرس  شمالی که حامی اتحاد قبرس است پیروز شد. 

اردوغان در حساب توئیتری خود نوشت: من از طرف خودم و ملت ترکیه به آقای ارسین تاتار که به عنوان رئیس جمهوری ترکی قبرس شمالی انتخاب شد تبریک می‌گویم.

چاووش اوغلو نیز نوشت: ترکیه آماده همکاری با قبرس شمالی برای رفاه، توسعه و امنیت این منطقه است. ما از حق مشروع و منافع ترکیه در شرق مدیترانه حمایت خواهیم کرد.

طی هفته های اخیر تنش میان ترکیه و یونان در شرق دریای مدیترانه شدیدا افزایش یافته و دو طرف حتی یکدیگر به حمله نظامی تهدید کرده‌اند.

تنش‌های میان ترکیه و یونان بر سر منابع نفت و گاز شرق مدیترانه حتی باعث باز شدن پای نیروهای خارجی در منطقه نیز شده است. اخیرا پس از تقویت حضور نظامی فرانسه در این منطقه، آمریکا نیز یک فروند کشتی جنگی خود را در آبهای نزدیک جزیره کِرت یونان مستقر کرده است.

انتهای پیام/م

 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول