اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

۳ باب خانه مسافر متخلف در شهرستان بانه پلمپ شد/مردم از مسافرت‌های غیرضروری به بانه خودداری کنند

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بانه از پلمپ 3 خانه مسافر متخلف در این شهرستان خبر داد.

۳ باب خانه مسافر متخلف در شهرستان بانه پلمپ شد/مردم از مسافرت‌های غیرضروری به بانه خودداری کنند

سعداله رحیمی‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بانه اظهار داشت: با توجه به شکایت واصله از ۳ باب خانه مسافر متخلف که موجب ایجاد مزاحمت عمومی و سلب آسایش و امنیت اجتماعی همشهریان شده بود با دستور مقام قضایی، توسط پلیس نظارت بر اماکن عمومی پلمپ شدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بانه با قدردانی از همکاری شهروندان بانه‌ای، خاطرنشان کرد: مالکان منازل مسکونی حق ندارند منزل شخصی خود را به عنوان مکان عمومی استفاده قرار داده و بدون مجوز قانونی به مسافران اجاره دهند.

وی در ادامه افزود: هر گونه فعالیت در زمینه اسکان مسافران و گردشگران ورودی به شهرستان که بدون مجوز از این اداره باشد و موجب نارضایتی و ناامنی شود براساس قوانین و مقررات با آنها برخورد خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بانه با درخواست از شهروندان این شهرستان برای همکاری بیشتر در این خصوص، اظهار داشت: از همشهریان انتظار می‌رود به منظور حفظ سلامت جامعه و جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس کرونا درصورت مشاهده موارد مشابه مراتب را با تنظیم دادخواست به مراجع قانونی و ذی‌صلاح تحویل، تا در اسرع وقت برابر قانون و مقررات از سوی دستگاه قضایی برخورد لازم و قانونی با متخلفان انجام شود.

مسافران هتل‌ها و مهانپذیرها را برای اقامت انتخاب نمایند

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بانه همچنین از مسافران ورودی به این شهرستان خواست، هتل‌ها و مهمان‌پذیرهای دارای مجوز از این اداره را برای اسکان شبانه انتخاب کنند و از اقامت در سایر واحدهای غیرمجاز خودداری نمایند.
 
رحیمی‌خواه ادامه داد: با توجه به شیوع موج جدید کرونا و همه‌گیر شدن این بیماری و در وضعیت قرمز قرارگرفتن اکثر استان‌های کشور، از هموطنان خواست فعلا از سفرهای غیرضروری به شهرستان بانه خوداری نمایند.

وی افزود: در صورت مسافرت هموطنان، مراکز اقامتی و دارای مجوز از جمله هتل‌ها و مهمانپذیرها را برای اقامت انتخاب کنند چرا که در این اماکن اصول بهداشتی و شستشوی مدام پتو و ملحفه و سایر لوازم بهداشتی رعایت می‌شود و ادارات متولی و بهداشتی بر مراکز اقامتی نظارت مستمر دارند.

رحیمی‌خواه در ادامه اظهار داشت: برخی منازل شخصی غیرمجاز با نام خانه مسافر بدلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زمان اوج بیماری کرونا و نیز عدم نظارت و کنترل‌های بهداشتی، می‌تواند موجب شیوع این بیماری مهلک شده و سلامت مسافران و همشهریان را به خطر بیندازد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول