اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

تامین آب شهرک صنعتی میرجاوه برای جهش تولید

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت: برای رفع مشکل آب شهرک صنعتی میرجاوه و مجتمع گلخانه ای سیاتک برای جهش تولید پساب تصفیه خانه آب زاهدان راهی این مناطق می شود.

تامین آب شهرک صنعتی میرجاوه برای جهش تولید

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، ماندانا زنگنه در جلسه بررسی مشکلات آب شهرک صنعتی میرجاوه و مجتمع گلخانه ای سیاتک که با حضور شهردار زاهدان و مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط در دفتر این معاونت برگزار شد، اظهار کرد: تصفیه خانه آب زاهدان با توجه میزان آب مصرفی در شهرستان حجم قابل توجهی پساب تولید می کند و می توان از آن برای تامین آب مورد نیاز این مناطق در بخش های تولیدات غیر خوراکی، غیر مثمر و مجتمع گلخانه ای بهره برد.

وی بیان کرد: با اجرایی شدن این طرح پیش بینی می شود بیش از 126 هزار متر مکعب آب به مناطق مورد نظر انتقال یابد و نتیجه آن افزایش فعالیت واحد های صنعتی میرجاوه و گلخانه های روستای سیاتک خواهد بود در نهایت می تواند میزان قابل توجهی اشتغال زایی به همراه داشته باشد که با توجه به این پیامدهای مثبت، این طرح یکی از طرح های مهم استان در راستای جهش  اقتصادی به شمار می رود و انجام آن در الویت اقدامات حوزه اقتصادی استان قرار گرفته است.

زنگنه افزود: ظرفیت فعلی جمع آوری پساب های زاهدان از 30 هزار مشترک خانگی حدود 160 لیتر بر ثانیه است و  پس از تکمیل شبکه فاضلاب شهری زاهدان میزان آب استحصالی تا 400 هزار متر مکعب افزایش می یابد و با توجه به محدودیت های منابع آبی انجام این طرح می تواند در سال جهش تولید در تولیدات این واحدهای صنعتی و کشاورزی جهش ایجاد کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای جهش تولید در این دو منطقه باید مشکلات پیش روی آن ها از جمله مشکلات مربوط به آب با جدیت بررسی و برطرف شوند و تمهیدات و مصوبات اتخاذ شده در این خصوص باید توسط مسئولین مربوطه اجرایی شود.

وی گفت: در سال 90 با هدف تزریق آب به سفره های زیرزمینی، جنگل کاری، احداث کمربند سبز و توسعه فضاهای سبز شهری زاهدان انتقال پس آب تصفیه خانه آب زاهدان به جنوب غرب زاهدان شروع شد و طبق اجرای این طرح فاضلاب از کل شهر جمع آوری و به جنوب غرب شهر انتقال می یابد.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول