اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

جشنواره فیلم کودک| صنعت انیمیشن می تواند موتور محرکه سینمای ایران باشد/«لوپتو» اولین انیمیشن موسیقیایی با کلام ایرانی

تهیه کننده انیمیشن «لوپتو» در جشنواره فیلم کودک گفت: ساخت انیمیشن کار دشواری است اما اگر امکانات و مسائل مالی آن رفع شود می تواند به موتور محرکه سینمای ایران تبدیل شود.

جشنواره فیلم کودک| صنعت انیمیشن می تواند موتور محرکه سینمای ایران باشد/«لوپتو» اولین انیمیشن موسیقیایی با کلام ایرانی

به گزارش خبرنگار تئاتر سینمای خبرگزاری فارس، نشست انیمیشن سینمایی «لوپتو» ساخته عباس عسکری عصر امروز ،  با حضور عوامل آن در خانه اجرایی جشنواره فیلم کودک در سینما فرهنگ برگزار و به صورت آنلاین برای علاقه مندان پخش شد.

در ابتدای این نشست محمدحسین صادقی تهیه کننده این فیلم عنوان کرد: در این شرایط اقتصادی و سینمایی ساخت فیلم کودک و نوجوان و انیمیشن کار دشواری است اما ما با عشق این کار را  کردیم تا به کودکان و نوجوانان تقدیم کنیم و با توجه به اینکه کرونا هم باعث شده جشنواره حضوری برگزار نشود و بچه ها نمی توانند به سینما بیایند ارزو میکنیم کارهای ما بتواند شادی را به آنها برگرداند.

وی با اشاره به اهمیت پروژه های سینمایی برای تولید کارهای انیمیشنی و فعالیت 56 نفر در فرایند ساخت لوپتو، گفت: واژه لوپتو یک واژه کرمانی از اسباب بازی دستی است. شروع فعالیت ما هم از کرمان با رویای بزرگ این انیمیشن بود از سال 95  بر این ایده کار کردیم و تازه توانستیم کار سینمایی تولید کنیم. 

وی در ادامه افزود: مجوز ما برای فیلم به نام من و فرشته بود که مشارکت با حوزه هنری صورت گرفت. برای این کار تلاش کردیم بچه های کرمان و مشهد را هم فعال کنیم.

عسکری با اشاره به ساخت انیمیشن در پروسه پیچیده و فنی دشوار گفت: امکانات می بایست فعال باشد تولید انیمیشن ما می تواند موتور محرکه کل سینمای ایران باشد درصورتی که بحث مالی ما رفع شود.

 

همچنین در این نشست مهرداد اسماعیل زاده آهنگساز انیمیشن نیز عنوان کرد: فضای بومی این کار از همان ابتدای آشنایی با کار مرا جذب خود کرد، همان زمان متوجه شدم که آقای صادقی و همکارانش چقدر به مقوله انیمیشن نگاه درستی دارند.

وی  در ادامه افزود: این فیلم نود دقیقه ای دارای 45 دقیقه موسیقی است و خوشبختانه اولین کار انیمیشنی در ایران است که موسیقی با کلام در فیلم دارد ما هم تمام تلاشمان این بود که تم فانتزی کار را حفظ کنیم هر چند که دشوار بود بتوانیم کار را با انیمیشن و موسیقی جلو ببریم.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول