اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بحرین و رژیم صهیونیستی تفاهم سازش امضا کردند

بحرین و رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه ۸ تفاهم‌نامه برای برقراری روابط کامل دیپلماتیک و همکاری‌های اقتصادی امضا کردند.

بحرین و رژیم صهیونیستی تفاهم سازش امضا کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بحرین و رژیم صهیونیستی دقایقی پیش ۸ تفاهم‌نامه برای «برقراری روابط صلح‌آمیز و دیپلماتیک» و همکاری‌های اقتصادی امضا کردند. 

خبرنگاران رسانه‌های صهیونیستی با انتشار تصاویری نوشته‌اند وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نامه‌ای که حاوی درخواست تل‌آویو برای بازگشایی سفارت در منامه است را به وزیر خارجه بحرین تحویل داده است.

منابع خبری روز جمعه گزارش داده‌ بودند توافق سازش میان بحرین و رژیم صهیونیستی در قالب یک «بیانیه مشترک» خواهد بود و معاهده نخواهد بود.

منابع مطلع از گفت‌وگوهای پشت پرده به آکسیوس گفتند بحرین خواستار آن شده که فعلاً به جای «معاهده»، بیانیه‌ای میان دو طرف امضا شود. بحرینی‌ها می‌خواهند به دلیل انتقادهای داخلی با روندی آهسته‌تر نسبت به امارات به سمت عادی‌سازی روابط با اسرائیل حرکت کنند.

منابع آگاه گفته‌اند این بیانیه مشترک شامل موارد زیر خواهد بود:

  • اسرائیل و بحرین اقدام به برقراری روابط کامل دیپلماتیک خواهند کرد، در پایتخت‌هایشان سفارتخانه بازخواهند کرد و سفیر تعیین خواهند کرد.
  • تل‌آویو و منامه اقدامات خصمانه علیه یکدیگر انجام نخواهند داد و از انجام این اقدامات در خاک خود توسط طرف‌های ثالث جلوگیری خواهند کرد.
  • دو طرف به همزیستی با یکدیگر و آموزش برای صلح متعهد خواهند شد.
  • دو طرف اقدام به امضای توافقاتی در زمینه‌های مالی و سرمایه‌گذاری، هوانواردی، گردشگری، تجارت، علوم و فناوری، بهداشت، کشاورزی، آب، انرژی و همکاری‌های حقوقی خواهند کرد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول