اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

فرهنگ وقف باید در قم اعتلا یابد/حمایت از برنامه های تحول آفرین در حوزه وقف

استاندار قم با تاکید بر ضرورت روزآمدی و کارآمدی در امور خیریه اظهار کرد: از برنامه های تحول آفرین در حوزه وقف حمایت می کنیم.

فرهنگ وقف باید در قم اعتلا یابد/حمایت از برنامه های تحول آفرین در حوزه وقف

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست در دیدار مدیران اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم طی سخنانی ضمن تبریک هفته وقف اظهار کرد: ظرفیت های بسیار خوبی در بحث وقف در استان قم داریم که بایستی از آنها به نحو شایسته بهره برد.

استاندار قم با بیان اینکه اماکن و بقاع متبرکه جزء جاذبه های معنوی قم محسوب می شوند گفت: سالانه بیش از 20 میلیون زائر داخلی و خارجی به شهر مقدس قم مشرف می شوند که بقاع امامزادگان می توانند در میزبانی از ایشان و توسعه گردشگری مذهبی نقش مهمی ایفا کنند.

سرمست با بیان اینکه باورهای دینی مردم یک زمینه و بستر برای امر وقف است، احیاء و اعتلای این فرهنگ را ضروری دانست و گفت: می توانیم با جهت دهی به این باورها زمینه روزآمدی، بهنگام سازی و کارآمدی بیشتر امور خیریه را فراهم کنیم.

وی فرهنگ سازی  در راستای سوق دادن امور خیر به حمایت از علم و دانش، نخبگان علمی و اقتصاد دانش بنیان را از جمله الگوهای جدید در بحث وقف دانست و خاطرنشان کرد: در بحث سلامت مردم نیز در شرایطی که با شیوع کرونا مواجهیم می توانیم جبهه سلامت را با کمک خیرین و مردم حمایت کنیم.

سرمست در بخش دیگری از سخنان خود تعامل و همکاری بین دستگاه های اجرایی را در پیشبرد برنامه های استان ضروری دانست و تصریح کرد: بایستی از همه امکانات دولتی در مسیر رضایتمندی مردم و خدمت رسانی استفاده کنیم

انتهای پیام/78027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول