اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

قاسمپور: به جای سرپرست برای مدیران عامل شرط مدرک بگذارند/چند سال است قانون مدرک مربیان «ماستمالی» می‌شود

کارشناس فوتبال گفت: بهتر است به جای سرپرست تیم برای مدیران عامل باشگاه‌ها شرط مدرک مدیریت بگذارند.

قاسمپور: به جای سرپرست برای مدیران عامل شرط مدرک بگذارند/چند سال است قانون مدرک مربیان «ماستمالی» می‌شود

ابراهیم قاسمپور در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد شرط مدرک مدیریت برای سرپرستان تیم‌ها در لیگ برتر بیستم اظهار داشت: به نظرم بهتر است به جای اینکه برای سرپرست تیم‌ها شرط مدرک مدیریت قرار بدهند برای مدیران عامل باشگاه‌ها چنین شرطی بگذارند. چون سرپرست تیم باید کارهای اجرایی مثل رزرو هتل و بلیت هواپیما را انجام بدهد و قرار نیست که سیاست‌گذاری کلان برای تیم و باشگاه انجام بدهد. سرپرست اختیار زیادی از خود ندارد که نیازی به مدرک مدیریت باشد.

وی افزود: مدیرعامل باشگاه نیاز به مدرک و تحصیلات مدیریتی دارد زیرا در امر سیاست‌گذاری باشگاه دخیل است و بسیاری از قراردادها را نیز باید منعقد کند. اگر مدیرعامل با بحث‌های علمی و عملی مدیریتی آشنایی داشته باشد برخی از مشکلات باشگاه ها کمتر خواهد شد. شما ببینید که چه قراردادهایی با بازیکنان خارجی در برخی باشگاه‌ها امضا می‌شود.حتی گاهی یک دلال لابی‌ می‌کند و با واسطه‌گری بازیکنان خودش را به مدیرعامل یک باشگاه تحمیل می‌کند. مدیرعامل باشگاه باید کار مدیریت انجام داده باشد و مدرک مدیریت داشته باشد.

این کارشناس فوتبال در مورد اینکه قرار است فقط سرمربیانی با مدرک حرفه‌ای گری روی نیمکت تیم بنشیند عنوان کرد: اگر اشتباه نکنم این قانون قرار بود حدود سه چهار سال قبل اجرایی شود اما به نوعی ماست‌مالی شد و رفت. اکنون هم مساله‌ خاصی نیست و فکر می‌کنم که با لابی‌گری حل شود! زمانی که یک فرد وام کلانی از بانک می‌گیرد و وثیقه‌ای نمی‌گذارد و بعد هم پاسخگو نیست و بیت‌المال هدر می‌رود دیگر نباید از فوتبال خرده گرفت که چرا فردی بودن داشتن مدرک مربیگری سرمربی شده است.

وی تصریح کرد: برخی از سرمربیان دارای مدرک مربیگری هم چه گلی به سر تیم‌ها زده‌اند؟! در یک فصل سه باشگاه عوض کردند. اگر خوب نتیجه می‌گرفتند می‌گفتیم که بخاطر نتایج ایده‌آل‌شان بوده است اما این افراد با لابی‌گری و بدون اینکه کار خاصی کرده باشند از یک باشگاه به باشگاه دیگری رفته‌اند. برای این مساله مدرک حرفه‌ای مربیگری در این فصل هم راهی پیدا می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول