اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تجهیز تمام نقاط شهری و روستایی دهاقان به دوربین پلاک‌خوان

فرمانده انتظامی شهرستان دهاقان گفت: شهرستان دهاقان اولین شهرستان در استان اصفهان است که تمامی شهر‌ها و روستاهای آن مجهز به سیستم دوربین پلاک خوان است.

تجهیز تمام نقاط شهری و روستایی دهاقان به دوربین پلاک‌خوان

به گزارش خبرگزاری فارس از دهاقان، سرهنگ اسماعیل پریشانی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با تبریک هفته نیروی‌ انتظامی اظهار داشت: امروزه تلاش‌ها و مجاهدت‌های شبانه‌روزی ناجا بر هیچ کسی پوشیده نیست و مردم باید قدر امنیتی را که دارند بدانند.

فرمانده انتظامی شهرستان دهاقان افزود: امنیتی که الان وجود دارد به سبب رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و شجاعت‌هایی است که در طول ۸ سال دفاع مقدس رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی از خودشان بروز دادند، در حال حاضر هم نیروی انتظامی وظیفه برقراری نظم و امنیت را بر دوش دارد و نیرو‌های جان برکف این نهاد تماش تلاش خود را برای انجام وظایف خود انجام می‌دهد.

وی با بیان این‌که همواره باب شهادت در ناجا فراهم است گفت: در اقصی نقاط کشور شاهد شهادت نیروهای ناجا هستیم که جانشان را فدای امنیت و آرامش مردم می‌کنند.

 پریشانی با اشاره به همکاری خبرنگاران و اصحاب رسانه با نیروی انتظامی بیان کرد: فعالان رسانه‌ای با انتشار به موقع اخبار باعث پیشگیری از وقوع جرائم و اطلاع‌رسانی به مردم در خصوص اقدامات نیروی انتظامی می‌شوند.

فرمانده انتظامی شهرستان دهاقان با اشاره به اقدامات نیروی انتظامی در جهت کنترل و کاهش جرائم عنوان کرد: همکاران ما اقدامات متنوع و بعضاً خاصی را انجام‌  می‌دهند، برای نمونه سابقه‌داران تحت کنترل قرار می‌گیرند تا از انجام ندادن دوباره افعال مجرمانه اطمینان حاصل شود.

 پریشانی با بیان این‌که امنیت خط قرمز ناجا است و با هیچ کسی شوخی ندارد گفت: نیروی انتظامی اجازه زیر پا گذاشتن خط قرمزها را به هیچ کسی نمی‌دهد.

استفاده از ظرفیت شورای معتمد پلیس در کاهش جرائم

 فرمانده انتظامی شهرستان دهاقان بیان کرد: در شهرستان دهاقان استفاده از ظرفیت شورای معتمد پلیس در کاهش جرائم را سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم، چرا که نیروی انتظامی پیشگیری اجتماعی را یک پیشگیری بسیار مهم قلمداد می‌کند. 

وی با اشاره به استفاده از فناوری‌های روز در  ناجا افزود: شهرستان دهاقان اولین شهرستان در استان اصفهان است که تمامی شهر‌ها و روستاهای آن مجهز به سیستم دوربین پلاک خوان است.

پریشانی با بیان اینکه نسبت به سال گذشته کاهش ۱۰ درصدی سرقت، افزایش ۵ درصدی کشف و افزایش ۱۵ درصدی دستگیری سارقان را داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: با انجام طرح‌های کنترلی مبادی ورودی و خروجی شهرستان دهاقان، اجرای طرح امنیت محله محور، طرح‌های پاکسازی نقاط آلوده، مبارزه با خرده‌فروشان مواد مخدر، اعزام معتادان به کمپ برای ترک، موفق به افزایش ۳۷ درصدی کشفیات مواد مخدر شده‌ایم و در حوزه دخانیات که کلید ورود به اعتیاد است، تلاش همکاران باعث افزایش کشفیات ۶۲ درصدی دخانیات قاچاق شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان دهاقان از افزایش هزار و ۳۵۰ درصدی کشفیات کالای قاچاق خبر داد و گفت: نیروی انتظامی با شدت و قاطعیت تمام با قاچاقچیان کالا و برهم زنندگان نظم اقتصادی جامعه برخورد می‌کند و اجازه جولان به آنان را نخواهد داد.

وی به اشاره به شیوع بیماری کرونا تصریح کرد: در راستای پیشگیری از انتشار بیماری کرونا، وظایفی هم با ناجا محول شد که نتیجه خوبی حاصل شد، کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرستان دهاقان، نظارت بر تالار‌ها و اصناف و  رصد فضای مجازی بخشی از اقدامات ناجا در بحران فعلی است.

رضایت ۹۰ درصدی مردم از نیروی انتظامی دهاقان

 پریشانی بیان کرد: اقدامات ناجا در عرصه‌های مختلف با توجه به نظرسنجی انجام شده از مردم، رضایت بیش از ۹۰ درصدی مردم از نیروی انتظامی دهاقان را به دنبال داشته است و امیدوار هستیم خداوند توفیق عنایت نماید تا بیش از پیش خدمت‌گذار مردم و نظام باشیم.

فرمانده انتظامی شهرستان دهاقان با درخواست از مردم برای یاری پلیس خاطرنشان کرد: مردم نسبت به مسائل اطراف خود بی‌تفاوت نباشند و به هر صورت ممکن، مواردی که لازم است نیروی انتظامی آن‌  را پیگیری کند به ما اطلاع دهند.

 وی با اشاره به پیامد‌های استفاده از فضای مجازی توسط دانش‌آموزان گفت: استفاده از این فضا همان‌طور که می‌تواند مفید واقع شود، در شرایطی آسیب‌های جبران ناپذیری را به دنبال دارد که باید  نظارت کافی توسط والدین انجام شود.

پریشانی با بیان‌ این‌که تولید امنیت هزینه‌هایی دارد، بیان کرد: سنگین‌ترین و جانسوز‌ترین هزینه، شهادت نیرو‌های انتظامی در سرتاسر کشور است، شهید حسن خضری اولین شهید ۸ سال دفاع مقدس شهرستان دهاقان است که متعلق به نیروی انتظامی بود و جز ۱۰ شهید اول ناجا در استان اصفهان نیز بود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول