اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

تعیین ترکیب هیأت نظارت بر عملکرد شوراهای شهر در کمیسیون شوراهای مجلس

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس از تعیین ترکیب هیأت نظارت بر عملکرد شوراهای شهر و روستادر جلسه عصر امروز این کمیسیون خبر داد.

تعیین ترکیب هیأت نظارت بر عملکرد شوراهای شهر در کمیسیون شوراهای مجلس

علی حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و  شوراهای مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در تشریح جزئیات نشست عصر امروز (یکشنبه 27 مهر) اظهار داشت: در جلسه امروز ادامه بحث اصلاح قانون شوراهای شهر را بررسی کردیم. 

وی با بیان اینکه نظارت بر عملکرد شوراها در نشست امروز مورد بحث و بررسی مفصل قرار گرفت، افزود: ترکیب هیأت نظارت بر عملکرد شوراها در این نشست مشخص شد. این در حالی است که ما پیش از این ترکیب هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر را مشخص کرده بودیم.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس تصریح کرد: پیش از این هیأت حل اختلاف مسئول رسیدگی به اختلافات و شکایت‌های شوراهای شهر و فرمانداری‌ها بود و اگر فرماندار شکایتی از آنها از شوراها داشت در هیأت حل اختلاف آن را مطرح می‌کرد که می‌توانست منجر به سلب عضویت اعضا شود. ولی در نظارت بر عملکرد شوراها مشکل اساسی داشتیم و خلاء قانونی در این زمینه وجود داشت.

حدادی گفت: در نشست عصر امروز هیأت نظارت بر عملکرد شوراهای شهر و روستا بعد از انتخاب شدن اعضا مشخص شد و در حقیقت این کار ما نظارت پسینی محسوب می‌شود که در همین راستا ترکیب این هیأت و نوع و شیوه و روش کار این هیأت مشخص شد.

وی در توضیح بیشتر گفت: با مصوبه امروز کمیسیون شوراها و تصویب اعضای این کمیسیون سازمان بازرسی کل کشور، قوه قضاییه، نمایندگان مجلس و استاندار‌ها در استان و فرماندار در شهرستان و رئیس دادگستری شهرستان و نماینده بازرسی کل کشور‌ به ترکیب هیأت نظارت بر عملکرد شوراهای شهر اضافه شدند تا این هیأت بتواند کارکرد و عملکرد شوراها را مورد بررسی قرار دهد.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس تصریح کرد: پیش از این فقط فرمانداران می‌توانستند به موارد اختلافی ورود کرده و تخلفات شوراهای شهر را به استان اعلام کرده و هیأت حل اختلاف استان در این زمینه موضوع را بررسی و رسیدگی می‌کرد ولی از این پس، همه اعضای هیأت نظارت بر عملکرد شوراها می‌توانند نظارت خود را داشته باشند اما بحث ما آن بود که نظارت مجلس بر شوراهای شهر فقط منوط به انتخابات نباشد و به عملکرد شوراها هم ورود کنیم تا اگر تخلفی وجود داشت مورد این هیأت مورد بحث و بررسی قرار گیرد و عملاً ما به دنبال پیشگیری بودیم ضمن اینکه اگر تخلفی اتفاق افتاد با اقدام سریع پیگیری‌های لازم در این خصوص صورت گیرد.

حدادی در پایان گفت: یک جلسه دیگر برای بررسی اصلاح این قانون در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول