اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

برگزاری مراسم هفتمین روز آسمانی‌شدن بسیجی جهادگر کسری اسمعیلی

مراسم هفتمین روز آسمانی شدن کسری اسمعیلی عصر امروز در فضای باز سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد.

برگزاری مراسم هفتمین روز آسمانی‌شدن بسیجی جهادگر کسری اسمعیلی

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس؛ مراسم هفتمین روز آسمانی شدن کسری اسمعیلی عصر امروز با رعایت پروتکل های بهداشتی در فضای باز سازمان بسیج دانشجویی واقع در لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد.

در این مراسم جمعی از مسئولان، دانشگاهیان و جهادگران حضور داشتند.

* ریشه کار جهادی در مرام و سلوک امیرالمومنین است

حجت الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلام هم در این مراسم گفت: کسری اسمعیلی اهل سعی بوده است. بدون سعی و مجاهدت انسان به پاداش های بزرگ نخواهد رسید. پاداش های بزرگ برای روح ها و انسان های بزرگ و امثال کسری اسمعیلی است.

وی با اشاره به سخنان امیرالمومنین گفت: بزرگی انسان ها به اندازه همت آنهاست، انسان های بزرگ کسانی هستند که به کم قانع نیستند. متاع دنیا اندک است و مجاهدین کسانی هستند که به متاع دنیا قناعت نمیکنند و به دنبال پاداش بزرگ اخروی هستند.

قمی ادامه داد: اصل ریشه کار جهادی در مرام و سیرت امیرالمومنین است. همانگونه که امیرالمونین فرمودند کل دنیا برای من بی ارزش است مگر آنکه گره ای از مظلومی باز شود.

* اقدامات جهادگران آسمانی در مسئله کرونا ایران را فرسنگ‌ها از سایر کشورها جلو انداخت

عظیم ابراهیم پور فرمانده سابق قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران طی سخنانی در این مراسم گفت: راه فعالان جهادی بدون شک همان راه حضرت علی اکبر است؛ جوانان جهادی عالم همواره در تلاشند به راه و هدف امام حسین و حضرت علی اکبر برسند، کسری اسمعیلی در راه حضرت علی اکبر تلاش کرد و امروز در جوار این حضرت قرار گرفته است.

وی افزود: خطبه 27 نهج البلاغه حضرت امیر می‌فرمایند جهاد در راه جدا دری از درهای بهشت است که خدا آنرا مخصوص دوستان خود گشوده است، جوانان جهادگر ما خصوصا جهادگر آسمانی ما کسری اسمعیلی دست بر در بهشت جهاد گرفته و این در را گشود.

ابراهیم پور تصریح کرد: کسانی که جهادی عمل نکند از عدالت محروم خواهد شد، امروز جمهوری اسلامی با وجود امثال کسری‌ها هستند می‌تواند سینه سپر کند و مقابل مسائل مختلف بیاستد.

وی گفت: اقدامات همین جهادگران آسمانی است که در مسئله کرونا ایران ما را فرسنگ‌ها از سایر کشورها جلو انداخت، این همان رکوردی است که دنیا فراموش نمی‌کند؛ این جنس رکوردها هم جنس رکورد هائیست که در دفاع مقدس نیز نمونه‌های آن را بسیار دیدیم.

ابراهیم پور افزود: روح ایستادگی در جهادگران سلامت در مسئله کرونا همان روحی است که جهادگران پزشک در دفاع مقدس با آن بیمارستان صحرایی در وسط میدان جنگ راه اندازی کردند؛ کسری در دوران کرونا با تلاش در روستا ها سعی می کرد مدل حرکت جهادی را بسط دهد، این به آن معناست که امثال کسری اسمعیلی نه شهید جهاد اصغر نه شهید جهاد اکبر که شهید جهاد کبیر است، هر چند دستگاه بروکراتیک کشور همچون بنیاد شهید شهدا جهاد کبیر را در لیست شهدا نمی‌شناسد.

وی اظهار داشت: امثال کسری همان تخریب چی‌های زمان دفاع مقدس هستند که معبر باز می‌کردند، یعنی مسیر سعادت را برای دیگران باز کردند.

* کسری اسمعیلی از پرچم داران عرصه جهاد و خدمت رسانی بود

محمد جواد نیک روش با اشاره به اقدامات وسیع جهادگران آسمانی در عرصه محرومیت زدایی، گفت: کسری اسمعیلی از پرچم داران عرصه جهاد و خدمت رسانی بود که در مناطق مختلف محروم فعالیت های وسیعی را دنبال میکرد.

وی ادامه داد: مسیر جهادگرانی همچون کسری کم و کاستی از پیشروی های مدافعان و جهادگران در خارج از مرز های ایران نیست، امثال کسری تربیت یافتگان مکتب حاج قاسم سلیمانی هستند چراکه شهادت امثال کسری در واقع نمره قبولی جهادگران در این مکتب است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی تشریح کرد: علمی که کسری برای احتزاز او جان خود را از دست داد بر زمین نخواهد ماند؛ امیدوارم همه مسئولین میراث داری خوبی برای جهادگرانی همچون کسری باشند؛ به طور حتم مسیر کسری اسمعیلی از سوی همه ی جهادگران گرامی داشته و دنبال می شود.

وی در پایان گفت: پس از شهادت کسری بار بزرگتری بر دوش خود احساس می‌کنیم، می بایست با گرامی داشت یاد و خاطره جهادگرانی همچون کسری وظایف خود را به خوبی دنبال کنیم.

* گام های بلندی برای اطلاق عنوان شهید به جهادگران آسمانی برداشته شده است

 سردار محمد زهرایی هم در این مراسم با اشاره به ماموریت خطیر گروه های جهادی در تحقق اهداف انقلاب، گفت: دیدگاه رهبری به جهاد و جهادگری همان دیدی است که او را جلوه تام آیه های قرآن می داند؛ به طور حتم تنها تفکری که میتواند انقلاب اسلامی را از این پیچ تاریخی گذر دهد تفکر جهادی است.

وی ادامه داد: گام های بلندی برای اطلاق عنوان شهید به جهادگران آسمانی برداشته شده و امید داریم که به زودی به ثمر برسد؛ به هر روی نه این کم و کاستی ها و نه کم و کاستی های دیگر نمیتواند حرکت جهادی را با کندی مواجه کند؛ جریان جهادی کشور به تندی در حال رسیدن به تراز جریان مقاومت نزدیک میشود.

زهرایی ادامه داد: به زودی جریان جهادی کشور به جریان جهادی بلاد اسلامی تبدیل خواهد شد و این مهم تنها با همیاری همه دلسوزان محقق خواهد چرا که این نقطه تنها با تلاش و نه کاغذ بازی، تنبلی و فرآیند های بروکراتید میسر میشود.

وی در پایان گفت: باید به سوی مستند سازی این تجارب و دستاورد های گام برداریم چرا که این دستاورد های و خاطرات به طور حتم گنجینه برای نسل های آینده خواهد شد.

کسری اسمعیلی اخیرا با هدف شناسایی یک منطقه محروم برای برگزاری طرح خدمت‌رسانی به الیگودرز لرستان رفته بود که دچار سانحه رانندگی شد.

اسمعیلی مسئول قرارگاه خدمت رسانی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله و از فعالین جهادی در عرصه سلامت و درمانی بود که در طول مدت تحصیل خود به فعالیت جهادی نیز می پرداخت.

این جهادگر دانشجوی ترم ۹ رشته پزشکی بود، در سن ۲۳ سالگی آسمانی شد و به دیار باقی شتافت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول