اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

نگاهی به ۲ تصمیم کرونایی دولت در هفته گذشته

نگاهی به 2 تصمیم کرونایی دولت در هفته گذشته نشان می‌دهد نقدهایی به عملکرد دولت در این زمینه وارد است.

نگاهی به ۲ تصمیم کرونایی دولت در هفته گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس- حسن روحانی رئیس جمهور هفته گذشته را با دستور جریمه ۵۰ هزار تومانی برای افراد فاقد ماسک در تهران آغاز کرد. 

شنبه ۱۹ مهرماه روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا گفت:«طبق مصوبه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا، هر فردی که بدون ماسک در جامعه حضور یابد ۵۰ هزار تومان جریمه خواهد شد که می بایست طی دو هفته به حسابی که اعلام خواهد شد، واریز کند. مسوول اجرای این مصوبه نیز نیروی انتظامی، بسیج و ناظران و بازرسان وزارت بهداشت خواهند بود.»

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود  در این جلسه به روش اخذ این جریمه اشاره کرد و بیان داشت: «نیروی انتظامی، بسیج، ناظرین و بازرسین وظیفه دارند که مشخصات افراد را ثبت کنند، به خودش اعلام کنند و آن فرد باید ظرف 2 هفته به آن حسابی که وزارت بهداشت اعلام می‌کند این پول را واریز کند و اگر واریز نکرد بدهکار است و از طرق مختلف از حساب او کسر خواهد شد.»

* از جریمه ۵۰ هزار تومانی چه خبر؟

با گذشت قریب به ۸ روز از این دستور هنوز مشخص نیست که به چه طریقی قرار است در خیابان‌های تهران از افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند این جریمه اخذ شود.

* جاده‌های شمال زیر پای کرونا

در آخرین روزهای هفته گذشته سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در حاشیه جلسه هیات دولت، به خبرنگاران گفت:«روز گذشته از رئیس جمهور درخواست کردم که اجازه دهند در پنج شهر مهم که شیوع بالاست مانند کلان شهر تهران، کرج، مشهد، اصفهان و ارومیه در سه روز تعطیلی ( منتهی به روزهای آخر ماه صفر) منع عبور و مرور و محدودیت رفت و آمد اعلام کنیم که بلافاصله موافقت کردند و به دستگاه‌های مربوط ابلاغ کردند.‌ امیدواریم در این سه روز با این اقدام جدید و کاهش تردد و اقدام موثری در راستای کاهش شیوع بیماری در کشور برداریم.» 

ساعتی بعد بود که کیانوش جهانپور،  رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جزییات اعمال محدودیت‌های سفر از مبدا یا مقصد پنج کلانشهر تهران، کرج، اصفهان، مشهد و ارومیه را اعلام کرد.

* وزارت کشور بی خبر از دستور رئیس جمهور

جهانپور روز چهارشنبه ۲۳ مهرماه درباره محدودیت‌های اعمال شده از مبدا یا مقصد پنج کلانشهر گفت: محدودیت سفر «از» یا «به» کلانشهر تهران، کرج، اصفهان، مشهد و ارومیه از ساعت ۲۴(امروز چهارشنبه) اعمال می‌شود و سفر از این شهرها یا به این شهرها تا یکشنبه ظهر ممنوع خواهد بود. این درخواست وزارت بهداشت حداقلی است و با توجه به شرایط بیماری در کشور ممکن است شامل شهرها و استان‌های دیگر نیز باشد. اکنون برای این سه روز حداقل درخواست، منع تردد از این شهرها خواهد بود.

طبق رویه همیشگی باید پس از ابلاغ رئیس جمهور، رحمانی فضلی وزیر کشور نیز پیوست اجرایی طرح را به ضابطان قضایی (نیروی انتظامی و بسیج) اعلام می‌کرد اما چنین اتفاقی رخ نداد و انتظارها برای صدور این ابلاغ بیش از ۲۴ ساعت طول کشید و یک روز پس از اجرای بی ضابطه این طرح، بالاخره انتظارها پایان یافت و وزیر کشور دستوری مبنی بر «اجرای دقیق ابلاغیه‌های ستاد مقابله با کرونا» صادر کرد.

البته هرچند آمارها کاهش میزان مسافرت‌ها را نشان می‌دهد اما گزارش چندانی از سوی مسئولان مربوطه درباره چگونگی اجرای طرح و نحوه برخورد با متخلفان ارائه نشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول