اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

کمک مؤمنانه؛ توزیع۱۶۰۰ پرس غذای گرم در بین نیازمندان کوهبنان

با همکاری هیئت بنی‌الزهرا(س) و خادمیاران رضوی کوهبنان و به‌مناسبت شهادت امام رضا (ع) یک‌هزار و 600 پرس غذای گرم در بین نیازمندان کوهبنان توزیع شد.

کمک مؤمنانه؛ توزیع۱۶۰۰ پرس غذای گرم در بین نیازمندان کوهبنان

سیدحسین روح الامینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کوهبنان اظهار داشت: یکی از رسوم سنتی و ماندگار کوهبنان برگزاری مراسم‌ روضه‌خوانی و عزاداری در دهه پایانی ماه صفر است.

مسؤول هیئت بنی‌الزهرا (س) کوهبنان بیان داشت: این مراسم که قدمتی چندصد ساله دارد با برگزاری مراسم روضه خانگی، مراسم ‌روضه‌خوانی در تکایا، مساجد و بقاع متبرکه، عزاداری سنتی، قرائت زیارت اربعین، قرائت زیارت حضرت رسول (ص) از راه دور، قرائت حدیث کساء و زیارت عاشورا، حضور هیئت‌های مذهبی در روز اربعین در امامزاده سلیمان‌شاه و در روز شهادت امام رضا (ع) در امامزاده بی‌بی عصمت، پخت آش و غذای نذری و.... همراه هست.

وی با بیان اینکه با توجه به شیوع بیماری کرونا و وضعیت قرمز شهرستان امسال برنامه‌های دهه پایانی ماه صفر با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی همراه بود، افزود: در همین راستا در کوهبنان هر خانه به یک حسینیه مبدل شده لذا مراسم زیارت اربعین در منازل برگزار شد و‌ مراسم روزهای پایانی ماه صفر با محدویت‌هایی در فضای باز تکایا و مساجد برگزار شد.

روح‌الامینی ادامه داد: از جمله سنت‌های کهن در کوهبنان تهیه آش و غذای نذری‌ و توزیع آن در بین عزاداران حسینی با گستردن سفره اطعام در ایام پایانی ماه صفر است.

وی تاکید کرد: هیئت بنی‌الزهراء (س) و کانون خادمیاران رضوی کوهبنان طی چند سال گذشته در دهه پایانی ماه صفر با راه‌اندازی ایستگاه‌های پذیرایی به عزاداران حسینی کوهبنان خدمت‌رسانی می‌کردند که با توجه به شرایط حساس امسال توزیع آش و غذای نذری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و به صورت بسته‌بندی انجام شد.

مسؤول پایگاه امام حسن مجتبی (ع) کوهبنان افزود: در دهه پایانی ماه صفر توزیع پنج هزار غذای گرم با همکاری هیئت بنی‌الزهرا، پایگاه مقاومت امام حسن مجتبی (ع) و کانون خادمیاران رضوی کوهبنان انجام شد.

وی بیان داشت: در شب و روز شهادت آقا علی‌بن موسی‌الرضا (ع)  بیش از یک‌هزار و 600 پرس غذای گرم به صورت بسته‌بندی بین عزاداران و خانواده‌های نیازمند شهرستان توزیع شد.

 توزیع کمک‌های مومنانه بین نیازمندان سیرجان

همرمان با شهادت حضرت امام رضا (ع) بیش از 100 بسته معیشتی در قالب رزمایش کمک‌های مومنانه توسط مهدیه صاحب‌الزمان (عج) سیرجان در بین نیازمندان توزیع شد.

این بسته‌های بسته معیشتی غذایی شامل برنج، گوشت، مرغ، حبوبات، ماکارونی، روغن و رب گوجه به ارزش 400 میلیون ریال تهیه و توزیع شد.

حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی امام جمعه سیرجان در این خصوص عنوان کرد: مردم شهرستان سیرجان در رزمایش کمک‌های مومنانه حضوری گسترده داشته و دارند و امروزه این همدلی و مواسات بیان‌گر اتحاد و همبستگی مردم است.

انتهای پیام ۸۰۰۱۲/ب/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول