اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

عشقی عمیق که میل به رفتن دارد

با گام‌های استوار قدم برمی‌دارد، تنها اما محکم و با صلابت. در قلبش عشقی عمیق دارد و در اندیشه‌اش هدفی سترگ.

عشقی عمیق که میل به رفتن دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، همانی که پس از گذشت ۱۶ سال هنوز از نفس نیفتاده‌. پیاده‌روی‌اش حکایتی ۱۶ ساله دارد؛ چرا که عشق به ائمه در عمق جانش رسوخ کرده‌ است.

پاهایش نه بر زمین بلکه بر ابرها قدم می‌نهد، در دلش شوق و ذوقی وصف‌نشدنی دارد و اشتیاقی ناتمام در دلش او را به جلو می‌کشاند.

می‌رود تا دلش را به کسی پیوند بزند که یقین دارد مهری بی انتهاست.

آرزو می‌کند کاهش آهویی بود و خوشید غریب ضامنش و چه نزدیک است این آرزو...

میل شهادت دارد و به نیکی از شهدا یاد می‌کند و معتقد است هر آنچه که امروز برای ما موجبات امنیت و آسایش را فراهم کرده، ناشی از خون شهداست.

ساده و بی‌ریا سخن می‌گوید و دلیل اصلی پیاده‌روی هر ساله‌اش را غلیان عشق به اهل‌بیت(ع) و یادآوری رشادت‌های شهدا به جوانان هم‌سن و سالش عنوان می‌کند.

علیرضا حیدری جوان ۳۵ ساله نی‌ریزی است که ۱۶ سال است هر ساله نزدیکی‌های ولادت امام مهربانی‌ها کوله‌بارش را می‌بندد و با پای پیاده راهی گنبد طلا می‌شود.

او جوانی از نسل ما است، جوانی متولد دهه ۶۰ که سال‌های جنگ را خوب به‌خاطر ندارد اما معنی شهادت را خوب فهمیده است.

حیدری می‌گوید: از بیست سالگی تصمیم گرفتم هر سال هنگام ولادت اما رضا(ع) خودم را پیاده به حرم برسانم. همچنین هر سال در اربعین حسینی با پای پیاده از نی‌ریز به کربلا می‌روم، اما امسال که شرایط ویژه‌ای مانع از حضورم در پیاده‌روی اربعین شد، دلم تاب ماندن نداشت، پس تصمیم گرفتم در شب شهادت امام رضا(ع) خودم را به مشهد برسانم و عرض ارادتی داشته باشم.

سربندش مزین به جمله شهید قاسم سلیمانی است، از او می‌خواهم درباره حاج قاسم سخن بگوید و او می‌گوید: پیام امسالم این است که نشان دهم ما جوانان این مرز و بوم پیرو و ادامه‌دهنده راه سردار دلها و به گفته خودش ملت امام حسینیم.

وی اضافه می‌کند: شهادت برای حاج قاسم اتفاق قشنگی بود و چه کسی بهتر از او که در آغوش امیرالمونین آرام بگیرد.

این زائر خستگی‌ناپذیر جوانان را به پیمودن راه شهدا تشویق می‌کند و می‌گوید: تهدیدهای غرب هیچ‌گاه مردم این مرزوبوم را از پای نخواهد انداخت بلکه ما را به ادامه راه امیدوارتر و پرقدرت‌تر خواهد کرد.

امروز، مصادف با شهادت امام هشتم شیعیان، علی‌بن موسی الرضا(ع) معروف به امام مهربانی‌هاست.

دفتر آستان قدس رضوی بیش از سه سال است که در استان پهناور فارس اقدامات متفاوتی در راستای محرومیت‌زدایی انجام می‌دهد.

واگذاری کارت‌های بانکی با اعتبار ۴۵۰ هزار تومانی برای خرید نان روزانه محرومان اقدام ابتکاری خوبی بود که از سوی دفتر آستان قدس در فارس در حال اجراست.

هم‌پوشانی اقدامات دفتر استان و حرم شاهچراغ(ع) اتفاقات خوبی را رقم زده است

به گفته رئیس دفتر آستان قدس رضوی در فارس، از این طریق کرامت انسان‌ها بیش از پیش حفظ خواهد شد، به گونه‌ای که این طرح برای سه هزارو ۷۰۰ نفر در استان طراحی شده است و هر نفر روزانه تا سقف پنج هزارتومان قادر به خرید نان خواهد بود.

سردار جابر مهدیار، در گفتگو با فارس، از هم‌پوشانی خوب فعالیت‌های دفتر آستان با تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، خبر داد و گفت: پس از تصدی آیت‌الله دژکام به‌عنوان تولیت حرم مطهر، جلساتی برگزار شد تا دفتر آستان قدس و حرم مطهر به لحاظ انجام اقدامات مختلف فرهنگی، اجتماعی، خدماتی، حمایتی و... هم‌پوشانی داشته و از موازی‌کاری جلوگیری شود.

وی ادامه داد: موکب خادمیاران امام رضا(ع) چند روزی است که در ورودی صحن شهید دستغیب حرم مطهر شاهچراغ(ع) اقدام به پخت غذا و نان کرده و خدمات مختلف فرهنگی، اجتماعی و درمانی را به زوار و عزاداران ارائه می‌کند.

مهدیار، از پخت روزی هزار پرس غذای گرم در این ایام خبر داد و گفت: تا کنون دو تن آرد برای تهیه نان محلی مصرف شده است.

ارائه خدمات مشاوره خانواده، ازدواج و طلاق، همسریابی، آسیب‌های اجتماعی و ... در کنار ایجاد میز درمان و سلامت نیز از دیگر اقدامات این موکب است که روزانه بیماران نیازمند را برای درمان رایگان به بیمارستان نمازی هدایت می‌کند.

وی، واگذاری ۱۴ پرچم متبرک به بیمارستان‌ها و سرکشی از آنها جهت عیادت از بیماران و خداقوت به کادر درمان و اهدای بسته‌های متبرک حرم امام رضا(ع)، را از دیگر برنامه‌های دفتر آستان قدس رضوی در فارس عنوان کرد و ادامه داد: در همین راستا مراسم شهادت امام رضا(ع) در دهه آخر صفر در شهرستان‌های مختلف با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی، در حال برگزاری است.

رئیس دفتر آستان قدس رضوی در فارس، همچنین از برپایی موکبی از خادمیاران فارس در مشهدالرضا یاد کرد و افزود: پخت آش سبزی شیرازی، حلیم و آش کازرونی در این موکب برای زوار حرم مطهر امام رضا(ع) توسط خادمیاران فارس در حال انجام است.

وی در پایان ضمن تسلیت شهادت علی‌بن موسی الرضا(ع) به پیاده‌روی هر ساله زائر نی‌ریزی نیز اشاره کرد و به او خدا قوت گفت.

انتهای پیام/ ن/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول