اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  توپ و تور

یک برکناری عجیب در والیبال/ درخواست مدیرکل یا انتقام‌گیری؟

یک برکناری عجیب در والیبال هرمزگان با واکنش های زیادی همراه شد.

یک برکناری عجیب در والیبال/ درخواست مدیرکل یا انتقام‌گیری؟

مجتبی زکی زاده؛ به گزارش خبرگزاری فارس، برکناری یکی از قدیمی‌ترین روسای هیات‌های والیبال کشور آن هم بی‌اطلاع و بی‌مقدمه، جامعه ورزشی هرمزگان و والیبال ایران را دچار شوک کرد. فریدون الهامی با بیش از دو دهه خدمت در والیبال هرمزگان و ایران در حالی که حدود یک سال از دوران مدیریتش باقی مانده بود، از صحنه کنار گذاشته شد. بسیاری از اهالی والیبال و ورزش هرمزگان اعتقاد دارند که حق الهامی این نبود که اینگونه بدون تجلیل و با وجود یکسال زمان به پایان دوره چهار ساله قانونی‌اش برکنار شود. 

وی حتی در والیبال ساحلی ایران چه به عنوان سرپرست سازمان ساحلی و سرپرست تیم‌های ملی، نیز خدمات شایسته‌ای داشت و مبتکر راه‌اندازی تورهای جهانی یک و دو ستاره بود. مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان در اقدامی عجیب و بدون اطلاع مجمع، به بیش از دو دهه همکاری یکی از قدیمی‌ترین روسای هیات های والیبال کشور خاتمه داد. 

* تبعات یک تصمیم عجیب

این برکناری و تغییرات تبعاتی هم برای ورزش هرمزگان به همراه داشت. به دنبال برکناری غافلگیرانه فریدون الهامی، رئیس سابق هیات هرمزگان از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان به عنوان سرپرست تعیین شد. در ادامه، روسای هیات‌های شهرها و مناطق مختلف در اعتراض به این حرکت، استعفا و به نوعی مخالفت خود را به این اقدام عجیب اداره کل نشان دادند.

روشنک احمدی زاده، نایب رئیس بانوان هیأت هرمزگان طی نامه ای اعلام کرد «نظر به انتصاب شبهه انگیز و به دور از عدالت صورت پذیرفته در هیئت والیبال استان هرمزگان و بی احترامی به رأی مجمع انتخاباتی هیئت والیبال استان که در سال ٩٧ جناب آقای الهامی را با ١٧ رأی از ١٧ رأی ممکن به عنوان رئیس هیئت استان انتخاب نمودند ، اینجانب در اعتراض به این تصمیم نادرست و جبرانه ، استعفای خود را از نائب رئیسی بانوان هیئت استان اعلام می‌نمایم. امیدوارم بیش از این قدردان زحمات مردی باشیم که ٢٠ سال از عمر خود را خالصانه وقف والیبال استان و کشور نمود و ای کاش دیگر شاهد همچین اتفاقاتی در هیچ کجای ورزش کشور نباشیم.»

همچنین سعید سوری‌نیا، رئیس هیأت والیبال شهرستان حاجی‌آباد هم در نامه ای، نوشت « نسبت به اتفاق پیش آمده بنده  هم به عنوان عضو مجمع اعتراض دارم و قاطعانه از آقای الهامی حمایت وپشتیبانی می‌کنیم. همانطور که با آقای الهامی تماس تلفنی داشتم اعلام کردم بنده در صورت نبودن آقای الهامی از سمت رئیس هیأت حاجی‌آباد استعفا خواهم داد.»

یوسف بحری، رئیس هیأت پارسیان هم اعلام کرد «الهامی پدر ورزش والیبال استان هرمزگان بوده و هست. بنده این اقدام نابخردانه و را شدیداً محکوم کرده و حمایت قاطع خود را از جناب الهامی اعلام می‌دارم. همچنین استعفای خود از هیات والیبال شهرستان پارسیان را اعلام می‌کنم.» 

* تقوی: تغییر در هیأت هرمزگان بر اساس درخواست مدیرکل بود

میلاد تقوی دبیر فدراسیون در واکنش به تعیین سرپرست جدید برای هیأت والیبال هرمزگان اظهار داشت: ابتدا باید از زحمات چندین ساله فریدون الهامی تقدیر کنم و در خصوص این تغییر، نگاه امیاری، مدیرکل ورزش و جوانان استان این بود که بعد از چندین سال، خون تازه‌ای در رگ‌های والیبال این استان دمیده شود و به این ترتیب به درخواست وی و با توجه به اختیارات قانونی، عبدالرئوف بستگانی به عنوان سرپرست هیأت معرفی شد.

تقوی افزود: طبعاً این موضوع باعث نخواهد شد زحمات الهامی فراموش شود و حتماً از پتانسیل وی به موقع استفاده خواهیم کرد.

وی در واکنش به انتقادها از روش تغییر رئیس هیأت هرمزگان بدون برگزار شدن مجمع، گفت: این تغییر و تحول، به هیچ‌وجه غیرقانونی نبود. چند شیوه برای جابه‌جایی روسای هیأت‌های استانی وجود دارد که در تبصره‌های ماده ۱۰ آیین‌نامه هیأت‌های ورزشی آمده و این حق را برای مدیرکل ورزش و جوانان استان قائل می‌شود که در صورت تمایل، نسبت به تغییر و تعیین تکلیف رئیس هیأت استان اقدام کند.

دبیر فدراسیون والیبال، هیأت‌ها را بازوان توانمند ورزش استان خواند و گفت: بی‌شک هیأت‌های ورزشی بازوان توانمند هستند که زیر نظر مدیرکل استان فعالیت می‌کنند. قطعاً مدیرکل ورزش و جوانان یک استان، تمام توان خود را به کار می‌گیرد تا افرادی در راس هیأت‌های ورزشی قرار گیرند که کاملاً هماهنگ با اهداف باشند و قانون هم این حق را برای مدیران کل قائل شده است.

تقوی تصریح کرد: در مقطع کنونی، هرمزگان در رشته والیبال سالنی و ساحلی نیز در هیچ‌‌یک از رده‌های سنی بانوان و آقایان، در لیگ‌ حضور ندارد. این در حالی است که مدیرکل ورزش و جوانان استان معتقد است که هرمزگان از ظرفیت‌های بالایی در والیبال برخوردار است و باید از پتانسیل جوانان به خوبی استفاده کنیم تا استعدادهای این خطه نیز شکوفا شوند.

* الهامی: بدون اطلاع قبلی برکنارم کردند

فریدون الهامی، رئیس سابق هیات والیبال استان هرمزگان هم نسبت به برکناری اش واکنش نشان داد و اظهار داشت: با من تماس گرفته شد و مدیرکل ورزش و جوانان خواستار جلسه فوری با من شد. بی‌اطلاع از همه چیز به محل اداره کل رفتم. به یکباره با جلسه تودیع و معارفه رئیس هیأت والیبال هرمزگان مواجه و در این جلسه برکنار شدم.

وی ادامه داد: برکناری من تنها توسط مجمع انتخاباتی امکان پذیر است. پس از پایان جلسه بارها به من اعلام شد که بگویم استعفا داده‌ام، اما من چنین کاری نخواهم کرد. تا زمان برگزاری مجمع انتخاباتی هیات والیبال هرمزگان تیر سال ۱۴۰۱ کمتر از دو سال باقیمانده است و مشخص نیست این اقدام به چه دلیل بوده است.

* درخواست مدیرکل یا انتقام؟

از اینکه چه اتفاقاتی منجر به چنین تصمیمی شد کمتر کسی اطلاع دارد، اما اهالی والیبال امیدوارند که فدراسیون در این مورد دخالتی نداشته باشد، چراکه مدیران ادارات کل در تغییر و تحولات در هیات‌ها بدون هماهنگی فدراسیون‌ها اقدامی انجام نمی‌دهند.

حال سوال اینجاست که آیا با حذف افرادی همچون الهامی که به عقیده بسیاری از اهالی این رشته یکی از زحمت کشان والیبال بوده، این رشته محبوب سود خواهد کرد یا ضرر؟ ضمن اینکه چند سال زمان خواهد برد تا والیبال صاحب سرمایه‌های انسانی مثل الهامی در استان‌ها شود؟

توقع والیبالی‌ها این است که تا دیر نشده جلوی ضررها گرفته شود و به همه شایعات و حرف‌و‌حدیث‌ها مبنی بر برخورد با آنهایی که در مجمع انتخابات سال قبل به رئیس کنونی احتمالاً رای نداده‌اند، تمام شود. سرنوشت والیبال، بیش از این انتقام‌گیری‌ها و مسائل حاشیه‌ای اهمیت دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول