اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تهیه نقشه باستانشناسی آذربایجان شرقی با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور

رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی کشور از تهیه نقشه باستان شناسی آذربایجان شرقی با همکاری پژوهشگاه میراث‌فرهنگی خبر داد.

تهیه نقشه باستانشناسی آذربایجان شرقی با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، بهروز عمرانی در کمیته باستان شناسی آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت گردآوری نقشه های باستان شناسی آذربایجان شرقی و بازنگری مجدد آن‌ها، اظهار داشت: آذربایجان شرقی از جمله استان‌های برخوردار کشور در حوزه باستان‌شناسی است که سایت های باستان‌شناسی آن در سرتاسر استان سندی بر قدمت این استان کهن در تاریخ است، لذا گردآوری نقشه های باستان شناسی این استان امری ضروری است.

وی در ادامه ضمن اشاره به راه اندازی سامانه باستان‌شناسی کشور، از همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور و اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در راستای تهیه نقشه ها خبر داد و گفت: با توجه به راه اندازی این سامانه در قالب وب، نقشه های باستان‌شناسی آذربایجان شرقی با همکاری این پژوهشگاه تهیه و در این سامانه بارگزاری خواهد شد.

رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی کشور، ادامه داد: این سامانه ابزار خوبی برای آمایش است و در مرحله نخست از تخریب محوطه های باستانی جلوگیری می شود، به این ترتیب با توجه به بررسی‌های باستان‌شناسی این سامانه با قابلیت ورود، پردازش و ارزیابی برنامه‌های انجام‌شده، مورد استفاده کاربران عمومی و تخصصی در سطح کشور قرار می‌گیرد.

عمرانی اظهار داشت: تهیه و بارگزاری نقشه‌های باستان‌شناسی در این سامانه با هدف حراست بیشتر از مناطق باستانی، همچنین سهولت دسترسی متخصصان و مردم به اطلاعات صحیح و استعلام آنلاین اراضی مورد نظر است که در آذربایجان شرقی نیز در آینده ای نزدیک محقق خواهد شد.

انتهای پیام/60001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول