اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

مصرف گاز تهران معادل تولید 3 فاز پارس جنوبی/ ناوگان حمل و نقل تهران برقی می‌شود

شهردار تهران گفت: سالانه ۷۷ میلیون مترمکعب گاز در تهران مصرف می‌شود که معادل تولید روزانه ۳ فاز پارس جنوبی است.

مصرف گاز تهران معادل تولید 3 فاز پارس جنوبی/ ناوگان حمل و نقل تهران برقی می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، پیروز حناچی، شهردار تهران در مراسم رونمایی از سامانه ملی پایش اطلاعات انرژی در ساختمان ضمن بیان آمارهای انرژی جهانی در سال ۲۰۱۹ و اشاره به اینکه 3 کشور چین، آمریکا و هند بیشترین مصرف نفت خام در دنیا دارند گفت: ایران با مصرف ۲۸۰ هزار تن نفت خام در رده یازدهم مصرف انرژی دنیا قرار دارد.

شهردار تهران، ضمن اشاره به این نکته که سلطه سوخت فسیلی در سال ۲۰۴۰ تا ۷۴ درصد انرژی را به خود اختصاص خواهد داد، تاکید کرد: در کشور ترکیه به دلیل اینکه هیچ یارانه‌ای در حوزه انرژی ندارد، ۸ برابر کشور ما در مصرف انرژی صرفه جویی می‌کند.

وی در بیان مسئله مصرف انرژی در تهران، افزود: در تهران روزانه ۲۰ هزار گیگا وات مصرف برق داریم که معادل مصرف روزانه برق ۴ کلانشهر، تبریز، شیراز، مشهد و اصفهان است. همچنین سالانه ۷۷ میلیون متر مکعب گاز در تهران مصرف می‌شود که معادل تولید روزانه ۳ فاز پارس جنوبی است.

*روزانه معادل 300 هزار بشکه نفت در خانه‌ها انرژی تلف می‌شود

حناچی، با اشاره به تعدد قوانین و مقررات مرتبط با کاهش مصرف انرژی که در سالهای مختلف تصویب و ابلاغ شده است، گفت: اصلی ترین عامل کاهش انرژی، افزایش قیمت حامل‌های انرژی است اما نمی‌توان در این شرایط بیش از این به مردم فشار آورد.

این مقام مسئول، در بیان اینکه مصرف انرژی خانگی در کشور روزانه معادل فروش ۳۰۰ هزار بشکه نفت خام است، اظهار داشت: دولت تضمین کرده ۴ درصد در حالت فعلی و ۱۲ درصد در صورت برداشته شدن تحریم‌ها از تولید گازهای گلخانه‌ای کم شود.

*ناوگان حمل و نقل تهران برقی می‌شود

شهردار تهران، ضمن اشاره به خبر برقی کردن ناوگان حمل و نقل پایتخت، گفت: دغدغه‌های شهرداری برای کاهش انرژی در پایتخت شامل برقی کردن موتورهای دوچرخ در مرحله اول، اتوبوس‌های درون شهری در مرحله دوم و تاکسی‌ها در مرحله بعدی است.

حناچی در تشریح اینکه موضوع اجباری شدن صنعت بیمه در بخش ساختمان، کلید اصلی اجرای کاهش مصرف انرژی در ساختمان‌ها است، گفت: باید کاری کنیم که صاحب خانه برای کاهش مصرف انرژی به  ما مراجعه کند نه اینکه ما برای کاهش مصرف انرژی به دنبال او بدویم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول