اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

آغاز پروژه انتقال آب ارس به تبریز/ مذاکره با هلدینگ‌های متعدد برای سرمایه‌گذاری در استان

استاندار آذربایجان شرقی گفت: انتقال آب ارس به تبریز جزو ضرورت‌های توسعه استان است و اگر شرایط آنطور که برنامه‌ریزی کرده‌ایم پیش رود این پروژه به‌زودی شروع می‌شود.

آغاز پروژه انتقال آب ارس به تبریز/ مذاکره با هلدینگ‌های متعدد برای سرمایه‌گذاری در استان

محمدرضا پورمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز، اظهار کرد: در ارتباط با پروژه انتقال آب ارس مذاکرات ما با فاینانسرهای خارجی به خاطر مشکلات انتقال منابع مالی منتج به نتیجه نشد و در حال حاضر روی دو سرمایه‌گذار داخلی که یکی از آنها قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) است، تمرکز داریم و مذاکراتی با آنها داشته‎ایم.

وی افزود: اگر شرایط آنطور که برنامه‌ریزی کرده‌ایم پیش رود این پروژه به‌زودی شروع می‌شود؛ به هر حال انتقال آب ارس جزو ضرورت‌های توسعه استان است و در حق‌آبه دریاچه ارومیه هم که احیا آن به ادامه حیات چند استان منجر می‌شود، صنعت و کشاورزی نقش دارد.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه صحبت های خود تاکید کرد: سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در آذربایجان‌شرقی در مقایسه با استان‌های هم‌تراز در مجموع کم نبوده است. یعنی در آن حدی که مورد انتظار و شایسته استان ما باید باشد، نیست؛ ولی در حالت کلی شرایط کشور را همه می‌دانیم.

پورمحمدی اضافه کرد: منابع مالی دولت محدود است؛ اما لااقل در این مدت 22 ماهی که بنده مسوولیت داشتم، اجازه ندادیم حق استان ضایع شود.

وی اذعان داشت: در استان به این جمع‌بندی رسیدیم که باید ساز و کار متفاوتی را در پیش گیریم؛ چرا که روند جاری ما را به توسعه نمی‌رساند و برای شتابدهی به روند توسعه مکانیزم‌های دیگری مورد نیاز است.

این مسوول تصریح کرد: در این مدت  با هلدینگ‌های متعددی مثل قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص)، شستا، ایمیدرو، ایدرو و غیره که منابع زیادی در اختیار دارند، برای سرمایه‎گذاری در پروژه‎های متعدد استان وارد مذاکره شده‌ایم.

انتهای پیام/60026/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول