اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

رشد 4 برابری روزهای سالم در شهر اراک

استاندار مرکزی از رشد 4 برابری روزهای سالم در شهر اراک در طول سال‌های اخیر خبر داد.

رشد 4 برابری روزهای سالم در شهر اراک

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سید علی آقازاده ظهر امروز در دومین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان مرکزی اظهار کرد: طی‌ سال‌‌های اخیر با اقدامات انجام شده اتفاقات خوبی در کاهش روزهای آلاینده اراک رقم خورده، به طوری که میزان روزهای سالم به 4 برابر افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: روند کاهش آلودگی هوا از سال ۹۵ تاکنون تداوم یافته و تعداد روزهای ناسالم شهر اراک از ۷۵ روز به ۱۴ روز  در سال جاری رسیده است.

استاندار مرکزی افزود: یکی از تلاش‌ها برای افزایش روزهای سالم حذف سوخت مازوت از نیروگاه شازند است که  براساس دستور رئیس جمهور سوخت نیروگاه شازند باید تماما از گاز تامین شود، که در این راستا نامه‌ای به وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز زده و درخواست افزایش سهمیه گاز مورد نیاز این نیروگاه را خواهیم داد.

 

آقازاده با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص پروژه پتروشیمی الوند  گفت:  پتروشیمی الوند به دلیل قرار گرفتن در شعاع ۳۰ کیلومتری اراک مجوز محیط زیست را کسب نکرد، این در حالی است که تمامی فرآیندهای تولید تاییده محیط زیست را داراست.

کاهش 38 درصدی تعداد روزهای ناسالم 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی نیز گفت:  در سال جاری شهر اراک ۳۲ روز پاک، ۱۵۹ روز سالم و ۱۴ روز ناسالم را پشت سر گذاشته است.

تعداد روزهای ناسالم امسال نسبت به سال 98 حدود 38 درصد و نسبت به سال 97 بالغ بر 50 درصد کاهش داشته است 

رضا میرزایی افزود: تعداد روزهای ناسالم امسال نسبت به سال 98 حدود 38 درصد و نسبت به سال 97 بالغ بر 50 درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون در سال جاری مهم‌ترین عامل آلودگی هوا بوده است.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اضافه کرد: علیرغم اینکه شهر اراک در بین هشت شهر آلوده کشور قرار دارد اما خوشبختانه به لحاظ برخورداری از تعداد روزهای هوای پاک پس از تبریز، با ۳۲ روز هوای پاک در سال جاری در جایگاه دوم کلانشهرهای آلوده کشور قرار گرفته است، همچنین  به لحاظ ثبت روزهای ناسالم برای گروه‌های حساس پس از شهرهای اهواز، تهران و اصفهان با ۱۳ روز ناسالم در جایگاه چهارم جدول کلانشهرهای آلوده جای دارد.
کاهش 23 درصدی  بارندگی در سال زراعی 99-98 

 مدیرکل هواشناسی استان مرکزی نیز میزان بارش استان از ابتدای مهرماه ۹۹ تا ۱۹ مهرماه را حدود ۷.۶ میلیمتر عنوان کرد و گفت: کاهش بارندگی در سال زراعی 99-98 نسبت به سال زراعی 97-98 بالغ بر ۲۳ درصد بوده است.

در ماه جاری میزان بارش‌ها در استان کمتر از نرمال خواهد بود 

محمد کمالی افزود: در ماه جاری میزان بارش‌ها در استان کمتر از نرمال خواهد بود.

اجرای طرح نظارت بر وضعیت موتورخانه‌های دستگاه‌های اجرایی

مدیرکل استاندارد استان نیز با اشاره به طرح نظارت بر وضعیت موتورخانه‌های دستگاه‌های اجرایی و تایید استاندارد آنها گفت: این طرح از مصوبات سال قبل جلسات کاهش آلودگی هوا بود که بر اساس بررسی های انجام شده ۹۸ موتورخانه و ۷۵ دیگ و مشعل اضافی در ادارات استان وجود دارد.

مهناز جعفریان افزود: تاکنون ادارات کل استاندارد، راهداری، شرکت غله و خدمات بازرگانی و پزشکی قانونی گواهینامه استاندارد را دریافت کرده‌اند که انتظار داریم سایر دستگاه‌ها نیز این مهم را جدی بگیرند.

گفتنی است انجام تحلیل نتایج سنجش اثرات بیولوژیک آلاینده ها برکارکنان ایرالکو توسط کارگروه تخصصی، الزام بر انجام معاینه فنی موتورخانه‌ها و سیستم احتراقی ادارات و دستگاه‌های دولتی و اجرای کامل مراحل سه گانه طرح کهاب در جایگاه‌های سوخت رسانی شهر اراک تا پایان سال جاری  ازجمله مصوبات این کارگروه بود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول