اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  ورزش بین الملل

۵۵ تقابل نادال و جوکوویچ/ از نخستین دیدار تا رکوردزنی طولانی‌ترین مسابقه

نواک جوکوویچ و رافائل نادال ۲ اسطوره تنیس جهان تاکنون ۵۵ بار مقابل هم بازی کرده‌اند که قرار است در فینال رولان گاروس باز هم مقابل هم قرار بگیرند.

۵۵ تقابل نادال و جوکوویچ/ از نخستین دیدار تا رکوردزنی طولانی‌ترین مسابقه

به گزارش خبرگزاری فارس، رافائل نادال و نواک جوکوویچ تنیسور های مطرح جهان قرار است روز یکشنبه در فینال رولان گاروس مقابل هم قرار بگیرند.

نادال دارنده ۱۹ عنوان قهرمان گرنداسلم در حالی روز یکشنبه در فینال به رقابت می پردازد که می تواند به رکورد راجر فدرر با ۲۰ عنوان قهرمانی برسد.

نادال و جوکوویچ در فینال ۸ گرند اسلم به مصاف هم رفتند که سهم هر کدام ۴ برد بوده است.

این دو تنیسور مطرح جهان تاکنون ۵۵ بار مقابل هم قرار گرفته‌اند که جوکوویچ ۲۹ و نادال ۲۶ بار پیروز میدان بوده‌اند اما در فینال رولان گاروس برتری با نادال بوده است. این تنیسور اسپانیایی ۶ بار توانسته جوکوویچ را شکست دهد اما سهم جوکوویچ یک پیروزی بود.

در ۵۵ تقابلی که ۲ اسطوره تنیس جهان مقابل هم داشتند، ۲۷ مسابقه در زمین سخت، ۲۴ مسابقه در زمین خاکی و ۴ مسابقه در چمن بوده که شانس پیروزی نادال در زمین خاکی بیشتر بوده است. وی ۱۷ بار موفق شده جوکوویچ را مغلوب کند در حالی که شانس نواک فقط ۷ برد بوده است.

* نخستین دیدار ۲ اسطوره تنیس چه زمانی بود؟

جوکوویچ و نادال برای نخستین بار در مرحله یک‌چهارم نهایی تنیس آزاد فرانسه در سال ۲۰۰۶ مقابل هم قرار گرفتند که در این بازی نادال به دلیل آسیب‌دیدگی جوکوویچ در ست سوم برنده اعلام شد.

جوکوویچ بعدها به رسانه‌ها گفته بود حالا می داند برای شکست دادن نادار چه کارهایی باید انجام دهد چرا که او شکست‌پذیر است.

این دو تنیسور مطرح جهان برای نخستین بار در فینال ۲۰۰۷ ایندین‌ولز مقابل هم قرار گرفتند جایی که نادال عنوان قهرمانی را کسب کرد.

نخستین پیروزی جوکوویچ مقابل نادال در سومین دیدار و در مرحله یک چهارم نهایی تنیس میامی رقم خورد.

* طولانی‌ترین رقابت جوکوویچ و نادال در استرالیا

مرد شماره یک و دو جهان در سال ۲۰۱۲ در فینال اوپن استرالیا مقابل هم به میدان رفتند. این مسابقه یکی از طولانی‌ترین گرنداسلم‌های تاریخ بود که ۵ ساعت و ۵۳ دقیقه به طول انجامید. خیلی از تنیسور های مطرح جهان در مصاحبه های مختلف اعلام کردند این بازی یکی از بهترین مسابقات تاریخ تنیس بوده است. جوکوویچ برنده این دیدار بود.

* برنده آخرین رقابت کدام اسطوره بود؟

نادال و جوکوویچ آخرین بار در سال ۲۰۲۰ در مسابقات ATP CUP در استرالیا به مصاف هم رفتند که جوکوویچ در زمان یک ساعت و ۵۵ دقیقه موفق به کسب پیروزی شد.

* موفقیت‌های تاریخی نادال و جوکوویچ 


فقط دو بازیکن مرد در جهان هستند که ۵۵ بار مقابل هم بازی کرده‌اند. ۲ بازیکن مرد در جهان هستند که در مسابقات اوپن ۲۷ بار با هم مسابقه داده‌اند.
 ۲ بازیکن در جهان هستند که ۲۷ بار در مسابقات مسترز هزار امتیازی با هم بازی کرده‌اند. طولانی‌ترین مسابقه گرنداسلم تنیس به مسابقه نادال و جوکوویچ اختصاص دارد. طولانی‌ترین مسابقه تنیس آزاد استرالیا بین نادال و جوکوویچ بود. این بازی در سال ۲۰۱۲ انجام شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول