اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

شور اربعین حسینی (ع) در دیشموک+تصاویر و فیلم

مردم شهر دیشموک ارادت عاشورایی خود را در چهلمین روز شهادت ارباب خود حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با سینه‌زنی و مداحی نشان دادند و در سوگ عزای امام خود گریستند.

شور اربعین حسینی (ع) در دیشموک+تصاویر و فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از دیشموک، اربعین حسینی در شهر دیشموک با حضور پرشور مردم و مسوولان دستگاه‌ها و نهادها  برگزار شد.

اربعین حسینی که با حضور محمد بدری مداح کشوری و سخنرانی حجت‌الاسلام علی‌اکبر راوند در دیشموک برگزار شد ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا از میدان شهدا تا میدان مرکزی شهر دیشموک سینه‌زنی و سوگواری گردید.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر راوند با تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان اربعین حسینی و تشکیل موکب‌های درون شهری اظهار کرد: به خاکی بودن مردم شهر دیشموک با حضور پرشور خود در کلیه مراسمات مذهبی می‌بالم.

وی اذعان کرد: وقتی زیارتی با معرفت باشد در جایی خیمه‌ای برپا شود برای اباعبدالله الحسین و درون خیمه حضور پیدا کنند مثل اینکه در کربلا حضور پیدا کرده‌اند.

خطیب جمعه دیشموک با بیان اینکه عدم سازش با بیگانه الگوی حسینی و حاج قاسم سلیمانی است عنوان کرد: ما باید از امام خود درس یاد بگیریم و با دشمن سازش نکنیم.

راوند خاطرنشان کرد: باید از حضرت اباعبدالله الحسین درس یاد بگیریم و با بیگانگان سازش نکنیم چون سازش و بیعت با دشمنان باعث خفت و خواری است.

راوند گفت: باید به ندای حسین لبیک بگوییم و با عمل خود امام حسین(ع) را یاری کنیم و محبت حسین را با حسینی بودن و عملی کردن درس حسینی در دل خود افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر در جامعه‌ای به حلال و حرام توجه نشود آن جامعه  نمی‌تواند امام زمان را یاری کرد، چون دشمن که به حضرت حسین(ع) پشت کرد حرام خور بودند.

راوند تصریح کرد: اگر اهل زکات، خمس و وجوهات شرعی  در جامعه‌ای حاکم نباشد آن جامعه نمی‌تواند هنگام ظهور امام زمان(عج) یاری‌گر امام زمان باشد.

وی به چند مووضع اشاره کرد و گفت: اگر در روز اربعین حسینی مغازه‌ها باز باشند و کسی توجه به اربعین حسینی نداشته باشد نمی‌توانیم بگوییم مغازه‌دار ما حسینی است .

راوند گفت: برخی از رسومات منطقه ما حسینی نیست و باید عمل ما حسینی باشد و رسومات غیر دینی را اجرا نکنیم.

در پایان با مداحی کشوری حاج محمد بدری دلهای مردم شهر دیشموک حسینی و روانه کربلا شد و مردم با اشک و ماتم و سینه‌زنی در سوگ امام خود گریستند.

گزارش: آرش آهنگ

انتهای پیام/82027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول