اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

احداث 3 هزار واحد مسکونی برای مددجویان کردستانی/50 درصد واحدها آماده بهره‌برداری است

استاندار کردستان با اشاره به احداث 3 هزار واحد مسکونی ویژه محرومین در استان توسط کمیته امداد و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، گفت:براساس آخرین آمار تا کنون 50 درصد از واحدها اجرا شده و بزودی آماده بهره‌بردای خواهد شد.

احداث 3 هزار واحد مسکونی برای مددجویان کردستانی/50 درصد واحدها آماده بهره‌برداری است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهمن مرادنیا پیش از ظهر امروز در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی که با حضور رییس کمیته امداد کشور برگزار شد، در خصوص اجرای سامانه تولید انرژی برای خانواره‌های زیر پوشش امداد کردستان اظهار کرد: اجرای طرح نیروگاه‌های خورشیدی برای توانمندسازی و ایجاد درآمد پایدار برای خانوارهای مددجو، کاری ارزشمند است.

به گفته این مقام مسئول، کمک به فقرا و نیازمندان جزو خدمات ماندگار برای مدیران است، بنابراین باید همه مسئولان در راستای خدمت‌گزاری به این قشر تلاش کنند.

استاندار کردستان از اقدامات سپاه و سازمان برنامه‌ریزی در کمک به اشتغال و احداث مسکن برای نیازمندان و خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد تقدیر کرد و گفت: هر کاری که برای توانمندسازی محرومان انجام شود خدمت بزرگی است و راهکاری در راستای زندگی آبرومندانه نیازمندان جامعه است.

مرادنیا گفت: امیدواریم با تلاش ارزنده کمیته امداد، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و بسیج سازندگی این طرح هرچه زودتر به نتیجه برسد و زمینه توانمندسازی خانوارها نیازمند در کمترین زمان و با سرعت اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به احداث 3 هزار واحد مسکونی ویژه محرومین در استان توسط کمیته امداد و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در قالب انعقاد تفاهم‌نامه‌ای گفت:براساس آخرین آمار تا کنون 50 درصد از واحدها اجرا شده و بزودی آماده بهره‌بردای خواهد شد.

استاندار کردستان ایجاد اشتغال برای مددجویان را در راستای توانمندسازی این قشر مهم دانست و گفت: در همین راستا ایجاد 220 پنل خورشیدی در مناطق روستایی برای مددجویان و در راستای تولید و فروش برق در دستور کار قرار گرفته است، که به طور میانگین ماهانه حدود یک میلیون تومان برای آنان درآمد در پی دارد.

توسعه کردستان در گرو توسعه کشاورزی است

مرادنیا راه توسعه کردستان را در گرو اجرای طرح‌های کشاورزی و حوزه آب دانست و گفت: حذف عناوینی همچون استان کمتر توسعه یافته و محروم از کردستان با اجرای طرح‌های توسعه‌ای در  بخش‌ کشاورزی و آب محقق خواهد شد.

استاندار کردستان گفت: توسعه استان کردستان در گرو توسعه بخش کشاورزی است، اگر درآمد کشاورزان از  2 میلیون تومانی به 100 میلیون تومان برسد مردم ثروتمند خواهیم داشت.

مرادنیا اضافه کرد: مجوز تبدیل 96 هزار هکتار اراضی دیم به آبی با تلاش و پیگیری‌های همه جانبه مسئولان و نمایندگان انجام شده که عملیاتی شدن آن تحول بزرگی در استان ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: در صورت تبدیل اراضی دیم بە آبی درآمد روستانشینان و اقشار محروم جامعه چند برابر می‌شود.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: برای اجرای 2  هزار و 200 هکتارباغ در مسیر سامانه انتقال آب سد آزاد به مددجویان کمیته امداد توجه شده و تامین اعتبار برای آن از تسهیلات کم بهره بانکی، کمک‌های دولتی و کمک‌های بلاعوض برای مددجویان استفاده خواهد شد.

وی در پایان از تلاش‌های دلسوزانه و  اقدامات انجام شده دستگاه‌های اجرایی و سپاه در کردستان تقدیر کرد و گفت: امیدوارم با همفکری و همراهی یکدیگر برای پیشرفت و توسعه هرچه بیشتر این دیار تلاش کنیم.

انتهای پیام/2330/71/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول