اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

آسیب به منازل محمودیه در پی پرتاب سنگ از کوه

انفجار کوه برای پیشبرد پروژه عمرانی شهرداری به تعدادی از منازل مردم در منطقه محمودیه خسارت وارد کرد.

آسیب به منازل محمودیه در پی پرتاب سنگ از کوه

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، پروژه بزرگراه شهید قاسم سلیمانی در حد فاصل میدان جام جم و تقاطع شهدای انقلاب و از یک جهت به سمت میدان قصرالدشت با دو تونل دو قلو و چند تقاطع غیر همسطح و همچنین یک پل بزرگ چندی پیش به بهره‌برداری رسید که ظهر امروز پرتاب سنگ از این کوه اعتراض برخی شهروندان آن منطقه را به دنبال داشت.

در حال حاضر فاز جدید این پروژه نیز در حال اجرا است که اخیرا بخشی از آن باهدف فاصله‌گیری این پروژه از مناطق مسکونی و همچنین جلوگیری از تخریب باغات منطقه محمودیه  با بهره‌گیری از  یک تونل دوقلو هر کدام به طول ۱۵۰ متر  تغییر مسیر داده شده است.

در روزهای اخیر  انفجار کوه برای پیشبرد پروژه مذکور گویا موجب پرتاب سنگ‌هایی به  سمت منازل  تعدادی از مردم منطقه محمودیه شده به نحوی که به ایزوگام‌ سقف خانه‌های مردم و همچنین بخشی از نازک کاری این‌ منازل خساراتی وارد شده است.

این موضوع ضمن‌ آن که موجبات  رعب  و وحشت اهالی منطقه را فراهم آورده سبب گلایه آنها نیز شده است به گونه‌ای که به فکر تجمع و دادخواهی از مسئولان طراز اول افتادند.

در این راستا عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه انفجار کوه در کیلومتر چهار هزار و ۳۰۰ متری پروژه اتفاق افتاده است، گفت: پرتاب سنگ‌های کوه به فاصله ۵۰ متری منجر به این اتفاق شده که ایزوگام سقف برخی از خانه‌های اهالی این منطقه آسیب دیده است.

نواب قائدی اظهار داشت: در برخی نیز خسارت جزئی به نازک کاری منازل وارد شده که پیمانکار مکلف به اصلاح و تعمیر شده است.

عضو شورای شهر شیراز در خصوص مسیر تونل در مجاورت مناطق مسکونی نیز گفت: طراحی این مسیر در گذشته تعیین و ادامه یافته و تغییر مسیر پروژه نیز مربوط به سه ماه گذشته است.

وی افزود: تاکید بر رعایت اصول ایمنی و انفجار آرام از اصلی ترین دغدغه مسئولان در خصوص ایجاد کمترین مزاحمت برای شهروندان است اما نزدیکی واحدهای مسکونی آن‌هم در پروژه‌ای به این وسعت منجربه اتفاقات می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر شیراز با بیان اینکه مسئولان اجرایی برای اتمام پروژه ناگزیر به کوه‌کنی از طریق انفجار کوه هستند، افزود: بخش قابل توجهی از اجرای پروژه بزرگراه شهید سلیمانی کوه بُری و انفجار کوه است که اجتناب‌ناپذیر است ما به دلیل مشکلات و مزاحمت‌های ایجاد شده ضمن عذرخواهی از مردم این منطقه امیدواریم شهروندان با همراهی و صبوری یاریگر ما در تکمیل این پروژه‌ها باشند.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول