اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

رونمایی از بی‌برنامه‌ترین لیگ تاریخ فوتبال ایران در راه است

سازمان لیگ فوتبال ایران به جز اعلام زمان آغاز لیگ برتر هیچ برنامه مدونی برای برگزاری این رقابت‌ها در نظر نگرفته است.

رونمایی از بی‌برنامه‌ترین لیگ تاریخ فوتبال ایران در راه است

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، طبق اعلام سازمان لیگ فوتبال ایران قرار است دیدار سوپرجام در تاریخ ۵ آبان برگزار شود و بیستمین دوره لیگ برتر هم از ۱۰ آبان استارت می خورد.

این برنامه درحالی اعلام شده که تیمی مانند پرسپولیس پس از حضور در یک فصل فوق العاده سنگین و صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، از شنبه هفته آینده تمرینات آماده سازی خود را برای لیگ برتر شروع می کند و برای بازی مهم سوپرجام تنها ۱۶ روز زمان دارد. 

از طرفی با توجه به شرایط خاصی که کرونا ایجاد کرده و اتمام دوره قبلی لیگ در تاریخ ۳۰ مرداد، تیم های لیگ برتری نسبت به سال های قبل زمان کمتری برای استراحت و دوران آماده سازی داشتند و بین اتمام لیگ نوزدهم تا شروع لیگ بیستم تنها ۷۲ روز زمان درنظر گرفته شده است.

این زمان برای تراکتور به عنوان فینالیست جام حذفی و شهرخودرو، استقلال، سپاهان و پرسپولیس، نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا بسیار کمتر است و شاگردان یحیی گل محمدی از دیدار با النصر  در نیمه نهایی قهرمانان تا دیدار با تراکتور در سوپرجام تنها ۲۳ روز فرصت دارند.

این درحالی است که با توجه به صحبت های اخیر سهیل مهدی به نظر می رسد هیچ آینده نگری هم برای برگزاری مسابقات درنظر گرفته نشده است. در فاصله حدود سه هفته تا آغاز لیگ برتر تاکنون زمان قرعه کشی و برنامه بازی ها مشخص نیست و این یک نقطه ضعف بزرگ برای کمیته مسابقات سازمان لیگ محسوب می شود.

هرچند زمان های دقیق فیفا دی از سوی آنها به شکل رسمی مشخص نشده اما فدراسیون بین المللی فوتبال تاریخ تقریبی آغاز رقابت های مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا را اولین ماه سال ۲۰۲۱ اعلام کرده اما سهیل مهدی این موضوع را هم در نظر نگرفته و از آن بدتر به نظر می رسد مسئول اصلی برگزاری رقابت های لیگ به تقویم کشورمان را که در آن روزهای تعطیل رسمی مشخص است برای برنامه ریزی هایش  اصلا نگاهی نینداخته است.

با توجه به برگزاری مسابقات مقدماتی جام جهانی و لیگ قهرمانان آسیا تیم های لیگ برتری سال آینده یکی از فشرده ترین تقویم ها را پیش رو دارند اما بزرگ ترین مشکل آنها در حال حاضر اعلام نشدن برنامه بازی ها است. 

مربیان بسیاری از تیم ها هم نسبت به اینکه سازمان لیگ بدون نظرخواهی از آنها نسبت به اعلام زمان شروع لیگ اقدام کرده ناراحت و دلخور هستند و از همه بدتر در هفته های اخیر هیچ جلسه ای بین رئیس کمیته مسابقات با دراگان اسکوچیچ برای تنظیم تقویم و اردوهای تیم ملی برگزار نشده است و با این شرایط باید منتظر یک فصل پر از اعتراض از سوی باشگاه ها و مربیان باشیم.

 رقابت های مقدماتی جام جهانی سال آینده برگزار می شود و تا زمستان ۲۰۲۲ که جام جهانی در قطر برگزار می شود دو سال زمان باقی است اما سهیل مهدی در مصاحبه اخیر خود اعلام کرده این فصل سال جام جهانی است! 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول