اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

واعظی: بزرگان اصلاحات ارتباط بسیار خوبی با روحانی دارند و خاتمی هم همیشه حامی دولت بوده است

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اخیرا آقای بهزاد نبوی مصاحبه بسیار خوبی کرد و آقای خاتمی هم همیشه حامی دولت بوده است. اصلا بزرگان اصلاحات ارتباط بسیار خوبی با آقای روحانی دارند.

واعظی: بزرگان اصلاحات ارتباط بسیار خوبی با روحانی دارند و خاتمی هم همیشه حامی دولت بوده است

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمود واعظی رییس دفتر رییس‌جمهور صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران در مورد لغو جلسه سران قوا، اظهار داشت: اساس موضوعاتی که مربوط به سران قوا می شود در چهار شورای عالی امنیت ملی، انقلاب فرهنگی، فضای مجازی و هماهنگی اقتصادی مورد بررسی و بحث قرار می‌گیرد. گاهی مضاعف بر آن جلساتی میان سه قوه نیز برگزار می شود. 

وی بیان داشت: پیش از این نیز در مواردی، کاری  برای یکی از آقایان پیش می‌آمد با هماهنگی این جلسه به تاخیر افتاد و برای برگزاری هم این گونه نیست که از قبل اطلاع رسانی شود؛ اما نمی دانم چرا اینطور شده که یک جلسه حالا به هر دلیلی برگزار نشد آن هم بر اساس پروتکلی که ابلاغ شد اینطور مطرح شده است،در حالی که فقط به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی این تصمیم گرفته شد. مثل اینکه ابتدا از طرف خود مجلس اطلاع رسانی شد.

وی عنوان کرد: اتفاق عجیبی در حال رخ دادن است. تعداد نمایندگانی که الفاظ نامناسبی به کار می گیرند و تندتر هستند  در این دوره  بیشتر شده است‌. هنوز خیلی به انتخابات مانده و امروز برخی به اسم رسیدگی به مشکلات سفرهایی می روند و حرف هایی به مردم می زنند که انتظارات را بالا می برد و سفرهای تبلیغی خود را آغاز کرده‌اند. خود اینها در گذشته مسئولیت داشتند و حامی دولتی بودند که هیچ کدام از این کارها را انجام ندادند. 

رئیس دفتر رئیس جمهور تاکید کرد: در حالی‌که لوایح زیادی در مجلس باقی مانده نمایندگان به دنبال طرح های جدید دیگر هستند. این رویه به جای حل مشکلات بیشتر شعارزدگی نمایندگان را نمایان می‌کند.

واعظی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه در حال بررسی شرایط انتخابات است،  تعداد کاندیداها برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ زیاد است.

واعظی در مورد احتمال کاندیداتوری خود در ۱۴۰۰ بیان داشت: مگر من بیکارم گزینه کاندیداتوری انتخابات ۱۴۰۰ باشم؟

رییس دفتر رییس‌جمهور گفت:  من هفته گذشته خیلی روشن گفتم که بین اصلاح‌طلبان اختلاف نظر وجود دارد و دیدگاهایشان نسبت به دولت هم یکی نیست، برخی خیلی حامی دولت هستند ولی یک عده‌ای از این‌ها هم از ابتدا به دولت انتقاد می‌کردند و من هفته گذشته جواب این‌ها را دادم.

واعظی بیان داشت: اخیرا آقای بهزاد نبوی مصاحبه بسیار خوبی کرد و آقای خاتمی هم همیشه حامی دولت بوده است. اصلا بزرگان اصلاحات ارتباط بسیار خوبی با آقای روحانی دارند.

واعظی در مورد احتمال وضع جریمه برای کسانی که پروتکل‌ةای بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، تصریح کرد: تلاش ما از ابتدا این بود که تا جایی که می توانیم با روشنگری وتبلیغات رسانه ها مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند لذا دنبال جریمه نبودیم و خواستیم اغنا سازی کنیم اما در حال حاضر میزان رعایت پروتکل های بهداشتی کاهش یافته است .

وی اضافه کرد: عده ای می‌گویند پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنیم چون نمی‌ترسیم اما در حال حاضر مهم ترسیدن آن فرد نیست بلکه مهم این است که اگر پروتکل ها رعایت نشود سلامتی دیگران به خطر خواهد افتاد به همین دلیل بحثی پیش آمد که کمیته ها به ناچار روی جریمه ها کار کنند . در همین رابطه امروز جلسه ای داریم که این موضوع بررسی خواهد شد و بحث جریمه ها به جمع بندی خواهد رسید.

واعظی در مورد مناقشه قره‌باغ گفت: این مناقشه از طریق جنگ حل نمی‌شود. ما باید به یک اصولی پایبند باشیم و اصولی که ایران از ابتدا اعلام کرده روشن است .اعتقاد داریم که اصل باید بر اساس مذاکره و تفاهم باشد و باید تمامیت ارضی کشورها به رسمیت شناخته شود و اشغال پایان یابد.

رئیس دفتر رئیس جمهور خاطر نشان کرد: موضع ما روشن است و در صحبتی که رئیس جمهور با مقامات آذربایجان و ارمنستان داشتند روشن درباره این موضوع صحبت کردند و امروز هم قرار است با پوتین در این زمینه صحبت کنند. امروز هم آقای رئیس جمهور با پوتین صحبت خواهد کرد که این مورد هم بخشی از این گفت‌وگو خواهد بود. 

واعظی در پاسخ به این پرسش که عده‌ای از یکی از کشورهای مناقشه قره باغ حمایت کرده‌اند، گفت: برخی در خارج از کشور تلاش می‌کنند که با استفاده از موضوع جنگ اخیر در داخل بین ارامنه و آذری‌ها اختلاف ایجاد کنند.

وی افزود: فیلم‌هایی هم در این زمینه منتشر شده که پس از بررسی معلوم شد که این فیلم ها متعلق به ایران نیست. البته این موضوع در دولت مورد بحث قرار گرفته و رییس جمهور هم دستوراتی به وزارت کشور داده‌اند. شرایط این روزها بهتر شده و ما باید مراقبت کنیم که مسائل بیرون کشور به انسجام داخلی ضربه نزند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول