اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

توسعه اقتصاد دیجیتال در آذربایجان‌شرقی/ رسیدگی به مشکلات 300 واحد تولیدی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی از رسیدگی به مشکلات بیش از 300 واحد تولیدی و صنعتی در جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان خبر داد.

توسعه اقتصاد دیجیتال در آذربایجان‌شرقی/ رسیدگی به مشکلات 300 واحد تولیدی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،  علی جهانگیری اظهار داشت: تمام مشکلات اقتصادی، تحریم و تبعات ناشی از کرونا، اقدامات و فعالیت‌های بسیار خوبی در استان برای تحقق شعار جهش تولید انجام شده است.

 وی ادامه داد: بیان موفقیت‌ها به معنای نبود مشکلات نیست و بر این اساس تلاش می‌کنیم تا با توجه به شرایط موجود و استفاده از خردجمعی، مشکلات را به کمترین میزان ممکن، کاهش داده و برای توسعه و شکوفایی اقتصادی استان بکوشیم.
 
وی با اشاره به رشد منفی اقتصادی اکثر کشورهای جهان به دلیل بیماری کرونا، یادآور شد: خوشبختانه روند توسعه فعالیت‌های استان در زمینه کشاورزی، تولید و صنعت، رو به بهبود بوده و برنامه‌های مدون استانی این حوزه به تفکیک دستگاه و بخش در حال انجام، پیگیری و راستی‌آزمایی است.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌شرقی در ادامه گفت: توجه به توسعه اقتصاد دیجیتال، معدن، گردشگری و خدمات از اولویت‌های مدیریت ارشد استان برای توسعه اقتصادی است.
 
جهانگیری از برگزاری مستمر جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید همچنین شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در استان خبر داد و گفت: به رغم تمامی مشکلات، پرونده بیش از 300 واحد تولیدی و صنعتی در جلسات تخصصی مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه زحمت اصلی توسعه اقتصادی استان بر عهده بخش خصوصی است، تصریح کرد: کارآفرینان و مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی، سربازان خط مقدم نبرد اقتصادی در کشور هستند و با وجود مشکلاتی همچون عدم ثبات در قیمت ارز و عدم واردات آسان و ارزان مواد اولیه، مشغول اشتغال‌زایی برای جوانان و افزایش میزان تولید هستند.
 
جهانگیری همچنین بر رقابتی کردن اقتصاد تاکید و متذکر شد: این موضوع نیازمند همت همه‌جانبه بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی است که نتایج مثبتی همچون بازاریابی و بازارسازی آسان را به دنبال خواهد داشت.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به مزایا و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در استان اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه تمایل برای سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی در استان افزایش یافته و در 6 ماهه نخست سال‌جاری، سه طرح بزرگ سرمایه‌گذاری در استان، تصویب شده است.
 
تلاش برای برندسازی محصولات شناسنامه دار استان و دانش بنیان شدن اقتصاد کشور از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول