اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

,واکنش به حرف و حدیث‌ها در رابطه با نازل‌های پمپ بنزین‌ها/ بنزین‌خوری ممکن نیست

مدیرکل استاندارد آذربایجان‌شرقی گفت: برخی حرف و حدیث‌ها در رابطه با نازل‌های پمپ بنزین‌ها گاها شایعه است، زیرا اگر بگوییم که پمپ‌بنزین‌ها تقلب می‌کنند، اصلا امکان‌پذیر نیست، چراکه شاید دستگاه نیاز به تعمیر و رفع ایراد دارد ولی اینکه بنزین‌خوری توسط متصدیان پمپ بنزین انجام می‌گیرد، ممکن نیست.

,واکنش به حرف و حدیث‌ها در رابطه با نازل‌های پمپ بنزین‌ها/ بنزین‌خوری ممکن نیست

سامان فرشی‌حق‌رو امروز در نشست خبری به مناسبت هفته استاندارد اظهار داشت: امسال از بین ۲۰ واحد تولیدی و صنعتی نمونه ملی استاندارد کشور،  ۶ واحد نمونه از آذربایجان‌شرقی انتخاب شدند که نسبت به تعداد واحدهای تولیدی استان یک آمار بی‌نظیر است. 

وی افزود: قبل از سال ۹۱ در استان واحد نمونه‌ای در استان انتخاب نشده بود در حالی که از  سال ۹۱ به بعد همیشه سهم خوبی به دست آورده‌ایم. 

مدیرکل اداره استاندارد استان خاطرنشان کرد: دو نفر از مدیران نمونه کنترل کیفی ملی هم از آذربایجان‌شرقی انتخاب شده‌اند که هر دوی آنها خانم هستند. 

وی  به واحدهای تولیدی نمونه کشوری از آذربایجان‌شرقی اشاره کرد و بیان داشت: براساس ارزیابی سال‌جاری سازمان ملی استاندارد، واحدهای تولیدی صنعتی داداش برادر( شونیز)، آدوین پلاستیک پرشین، آذرنان نظری از شبستر، گروه صنعتی نجاتی، کشت و صنعت تکدانه و تولید گوشت و فرآورده.های گوشتی بشارت به عنوان واحدهای نمونه ملی استاندارد از آذربایجان‌شرقی انتخاب شدند. 

فرشی‌حق‌رو به واحدهای نمونه استانی نیز اشاره کرد و ادامه داد: کابل صائب، سیم و کابل آذر، خسرو نیک‌پلاست، تبریز هادی، آذربام عایق‌کار، نفت  پاسارگاد و ظفر نوین گستر بناب نیز از واحدهای نمونه استانی بوده که هر سه مرتبط با سیم و کابل هستند. 

وی با بیان اینکه استان‌های زیادی هستند که تاکنون حتی یک واحد ملی منتخب نداشتند، افزود: امید است، روزی برسد که ۱۰ سهم از ۲۰ واحد ملی نمونه برای آذربایجان‌شرقی باشد.

مدیرکل اداره استاندارد استان ابراز کرد: تعدادی از لباس‌های ایرانی در حد استاندارد نیست و تا به امروز هیچ صنف پوشاکی سراغ ما را نگرفته است تا استانداردها را دریافت کند. 

فرشی‌حق‌رو ادامه داد: برخی از قوانین استاندارد ایران به قدری سختگیرانه است که برخی ایرادات ناشی از این قوانین شاید در کشورهای دیگر اصلا جرم نباشد. 

وی گفت: نرخ کیفیت محصولات استان روز به روز در حال بهبود و پیشرفت است. 

مدیرکل اداره استاندارد استان با بیان اینکه سالانه طبق قوانین دو بار با هماهنگی شرکت پخش نفت، نمونه‌برداری‌های برای تنظیم دبی خروجی پمپ بنزین‌ها انجام می‌گیرد و روی هر کدام لیبل اعتباری زده می‌شود، افزود: هر سال چند بار طبق دستور سازمان استاندارد نمونه‌برداری برای تعیین کیفیت انجام گرفته و به یکی از استان‌های جنوبی جهت بررسی می‌رود که از امسال این عملیات در خود استان انجام خواهد گرفت. 

فرشی‌حق‌رو متذکر شد: برخی حرف و حدیث‌ها در رابطه با نازل‌های پمپ بنزین‌ها گاها شایعه است، زیرا اگر بگوییم که پمپ‌بنزین‌ها تقلب می‌کنند، اصلا امکان‌پذیر نیست  چراکه شاید دستگاه نیاز به تعمیر و رفع ایراد دارد ولی اینکه بنزین‌خوری توسط متصدیان پمپ بنزین انجام می‌گیرد، ممکن نیست.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته نیز از بین ۱۸ واحد نمونه ملی استاندارد چهار واحد تولیدی و صنعتی مربوط به این استان بود، یادآور شد: انتخاب این واحدها بر اساس ۱۲ شاخص ارزیابی از جمله ارتقاء سطح کیفی و تکنولوژی، آموزش مدیران کنترل کیفی، تدوین استانداردهای ملی، صادرات، ثبت اختراع و درج مقالات بین‌المللی، استمرار کاربرد پروانه نشان استاندارد و نداشتن نمره منفی در بازدید ها و نمونه برداری ها انجام شده است.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول