اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

کانادا به دلیل کاهش دانشجویان خارجی در کرونا ۳/۴ میلیارد دلار از دست داد/ خارجی ها 5 برابر کانادایی ها شهریه می پردازند

مؤسس مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری گفت: ۲۰ درصد جوانان گروه سنی ۱۷ تا ۲۴ سال که باید در ماه مارس سال جاری در دانشگاه های کانادا تحصیل خود را ادامه دهند، اعلام کرده اند که فعلا به دانشگاه باز نخواهند گشت.

کانادا به دلیل کاهش دانشجویان خارجی در کرونا ۳/۴ میلیارد دلار از دست داد/ خارجی ها 5 برابر کانادایی ها شهریه می پردازند

جعفر مهراد مؤسس مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: برابر گزارش Statistics Canada، دانشگاه های کانادا در سال جاری به علت همه گیری ویروس کرونا و عمدتا به خاطر کاهش تعداد دانشجویان بین المللی درآمدی برابر با ۳/۴ میلیارد دلار از دست می دهند. 

این استاد دانشگاه شیراز و چهره ماندگار علمی کشور ادامه داد: در سال تحصیلی ۲۰۱۴-۲۰۱۳ شهریه دانشجویی ۲۴/۷ درصد بودجه های دانشگاهی را از آن خود کرده بود که این رقم در سال تحصیلی ۲۰۱۹-۲۰۱۸ به ۲۹/۴ درصد افزایش یافت.

*دانشجویان بین المللی پنج برابر بیشتر از شهروندان کانادایی شهریه پرداخت می کنند

وی ادامه داد: طبق این گزارش افزایش درآمدهای حاصل از شهریه های دانشگاهی با تعداد دانشجویان بین المللی رابطه مستقیم دارد. دانشجویان بین المللی پنج برابر بیشتر از شهروندان کانادایی شهریه پرداخت می کنند.

مهراد افزود: براساس این گزارش ۲۰ درصد جوانان گروه سنی ۱۷ تا ۲۴ سال که در ماه مارس سال جاری در دانشگاه های کانادا تحصیل می کردند و برای آموزش و پژوهش باید تحصیلات خود را ادامه دهند، اعلام کرده اند که فعلا به دانشگاه های محل تحصیل خود باز نخواهند گشت.

مؤسس مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری گفت: با وجود این، دولت کانادا اخیرا به دانشگاه های این کشور مجوز های لازم را برای برگشت دانشجویان بین المللی برابر با پروتکل های بهداشتی هر ایالت صادر کرده است. دانشجویان و خانواده های آنان نیز به هنگام ورود به این کشور به مدت ۱۴ روز در قرنطینه نگهداری می شوند. با این حال، در ترم جاری که از سپتامبر ۲۰۲۰ شروع شده است آموزش ها به صورت مجازی ارایه می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول