اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

ورود سامانه بارشی سرد و هشدار به کشاورزان/رگبار باران و رعد و برق فردا در پایتخت

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: آسمان تهران روز آینده ابری و در برخی ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که این شرایط تا شب ادامه دارد.

ورود سامانه بارشی سرد و هشدار به کشاورزان/رگبار باران و رعد و برق فردا در پایتخت

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: در دو روز آینده رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت در غرب و شمال غرب کشور، سواحل خزر، شمال شرق همچنین استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز پیش‌بینی می‌شود و در مناطق مستعد احتمال خیزش گرد و خاک وجود دارد.

وی ادامه داد: در دو روز آینده در بخش هایی از شرق و مرکز کشور همچنین ارتفاعات زاگرس جنوبی و ارتفاعات کرمان بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم داشت.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز شدت بارش‌ها در شمال آذربایجان های شرقی و غربی و همچنین استان های گیلان گلستان و مازندران است، گفت: روز سه‌شنبه شدت بارش‌ها در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، برخی نقاط استان البرز و تهران خواهد بود.

اصغری با اشاره به فعالیت سامانه بارشی نسبتا سرد، توضیح داد: در 4 روز آینده در بسیاری از استان های کشور نظیر آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، تهران، البرز، همدان، مرکزی، قم، کردستان، لرستان، سمنان، کرمانشاه، خراسان رضوی و خراسان جنوبی، مناطق مرتفع استان بوشهر، ارتفاعات جنوب یزد، ارتفاعات کرمان و غیره، احتمال بالا آمدن آب رودخانه ها و جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، همچنین احتمال آبگرفتگی و برخورد صاعقه و اختلال تردد در جاده های کوهستانی وجود دارد که توصیه می شود خودداری از اتراق، تردد و چرای دام در بستر و حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها، بازگشایی آبروها، اجتناب از صعود به ارتفاعات بویژه سبلان و البرز مرکزی و تمهیدات لازم در مراقبت از محصولات کشاورزی و باغداری، گلخانه‌ای و دامی، در دستور کار باشد.

وی ادامه داد: روز چهارشنبه ۱۶ مهر بارش در سواحل خزر و دامنه‌های جنوبی البرز ادامه دارد و در بخش هایی از غرب و شمال غرب همچنین شمال شرق کشور بارش پراکنده خواهیم داشت و پنجشنبه بارش‌ها در سواحل خزر دامنه‌ها و ارتفاعات البرز ادامه دارد.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز جمعه بارش پراکنده در دامنه البرز مرکزی و البرز غربی و همچنین سواحل شرق خزر خواهیم داشت، گفت: در این مدت در ارتفاعات البرز مرکزی و شمال غرب کشور بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

اصغری اضافه کرد: از امروز تا چهارشنبه در استان‌های واقع در شمال غرب، سواحل خزر، شمال شرق کشور و دامنه‌های البرز کاهش دما بین ۴ تا ۸ درجه به تدریج پیش‌بینی می‌شود همچنین از امروز بعد از ظهر تا پایان هفته دریای خزر مواج خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران روز آینده ابری در برخی ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که این شرایط تا شب ادامه دارد بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۲۱ و ۱۵ درجه خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده شهرکرد با کمینه دمای ۳ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای ۴۱ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول