اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

کش‌وقوس حضور اترک در لیگ کشتی/ زنگ تفریح یا حضور در کنار بزرگان؟

تیم کشتی اترک با حضور دیرهنگام، عدم اقدامات فنی لازم و تغییر شرایط حضور تیم در رقابت‌ها، فضایی را ایجاد کرد که به نظر می‌رسد زنگ تفریحی برای رقبا باشد.

کش‌وقوس حضور اترک در لیگ کشتی/ زنگ تفریح یا حضور در کنار بزرگان؟

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حضور یک نماینده از خراسان شمالی در لیگ برتر کشتی این روزها به ماجرایی پرپیچ‌وخم تبدیل‌شده که هر روز خبری از آن به گوش می‌رسد. پس ‌از آن که چند ماه پیش ‌از این تیم شهرداری به‌ عنوان نماینده استان برای حضور در لیگ برتر کشتی اعلام شد، با نزدیک شدن به موعد مسابقات، عدم تأمین و حمایت مالی از سوی شهرداری بجنورد باعث تا ۵ روز مانده به مسابقات تیم شهرداری بجنورد که در گروه الف قرار داشت، از حضور در رقابت‌ها انصراف دهد. (انصراف شهرداری بجنورد از لیگ کشتی)

تیمی که قرار بود با کادر فنی و بازیکنان بومی پای در مسابقات بگذارد و انگیزه‌های فراوانی را برای خود متصور بود، به ناگاه از هم جدا شد و پیش از آغاز رقابت‌ها به نقطه پایانی خود رسید.

در این هنگام بود که پس از اعلام خبر انصراف تیم شهرداری بجنورد از حضور در لیگ، استاندار خراسان شمالی دستور حضور تیم اترک را داد تا نایب قهرمان دوره گذشته، مجدداً فرصت حضور در این رقابت‌ها را پیدا کند.(تیم کشتی اترک وارد لیگ برتر آزاد شد)

دستوری که از همان ابتدا با نقد و چالش جدی ورزش دوستان نیز مواجه شد؛ به‌نحوی‌که حضور یک‌باره این تیم تنها 4 روز پیش از برگزاری رقابت‌ها را اقدامی عجولانه توصیف کرده بودند. پس از این دستور عبدالمهدی نصیرزاده در مصاحبه با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: تیم اترک به‌عنوان نماینده خراسان شمالی در گروه ب لیگ برتر قرار گرفته و یک هفته بیشتر برای انجام تمرینات فرصت دارد.

رفت و برگشت اترک به لیگ در یک روز!

اما روز گذشته با انتشار خبری دیگر از فدراسیون کشتی، رشته‌های مسئولان استان برای حضور اترک در لیگ برتر پنبه شد. شورای فنی فدراسیون طی جلسه اخیر خود برای تصمیم‌گیری راجع به نحوه حضور تیم‌های داوطلب در لیگ برتر اعلام کردند که به دلیل عدم مشخص بودن وضعیت قراردادهای تیم، درخواست دیرهنگام و عدم اجرای تعهدات شهرداری بجنورد در قراردادهای منعقدشده با کادر فنی و بازیکنان، اجازه حضور تیم در مسابقات داده نمی‌شود و اترک نیامده، بازگشت.(نائب قهرمان لیگ کشتی نیامده رفت)

اعلام این خبر از سوی فدراسیون در ساعات منتهی به ظهر روز شنبه باعث شد تا استاندار خراسان شمالی که خود پیش‌تر ریاست فدراسیون تیراندازی باکمان را بر عهده داشت، تیر دیگری را چله شانس حضور در لیگ برتر کشتی قرار دهد و آن را این بار به‌سوی رئیس فدراسیون پرتاب کند.

لابی‌ها و رایزنی‌های محمدعلی شجاعی با علیرضا دبیر و اقناع شورای فنی فدراسیون از سوی وی، باعث شد تا شامگاه شنبه مجدداً خبر حضور تیم اترک در گروه ب لیگ برتر بر خروجی خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها قرار گیرد.

اترک، زنگ تفریحی برای رقبا؟

در پی این اتفاق بازهم برخی نسبت به چنین تصمیم‌گیری موضع گرفتند. آنها معتقد بودند تیم خراسان رضوی که کشتی گیران باکیفیت‌تری نسبت به خراسان شمالی داشته، اما با شکست‌های ۱۰ بر صفر برابر حریفان در گروه الف باعث افت کیفی مسابقات شده بود و حضور اترک خراسان شمالی نیز با کمترین تمرین و همچنین و قرار گرفتن در جدول مسابقات تنها یک هفته پیش از رقابت‌ها، باعث می‌شود که این تیم نیز زنگ تفریح رقبای قوی و قدرتمند خود باشد.

عامل: حضور در لیگ کمک به چرخه کشتی است

هادی عامل اما در گفتگو با خبرنگار فارس در بجنورد گفت: حضور تیم‌ها در مرحله نخست لیگ‌ها با فراز و نشیب همراه است و الزامی وجود ندارد تا همه تیم‌ها قوی باشند اما با ادامه تیم‌های قوی به مراحل بالاتر می‌روند که مسابقات را جذاب‌تر می‌کند.

وی با اشاره به حضور تیم اترک در لیگ برتر افزود: تیم اترک به‌عنوان نماینده خراسان شمالی و همچنین نایب قهرمان دوره گذشته لیگ برتر با حضور در رقابت‌ها به شکل تیمی کاملاً بومی سعی در نمایش توانمندی‌ها خود در لیگ امسال را دارد.

مدیرکل ورزش: حضور اترک استفاده از ظرفیت پخش رقابت ها برای استان است

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی اظهار کرد: اترک باقدرت در این رقابت‌ها حضور می‌یابد و اعضای تیم را کشتی گیران استان تشکیل می‌دهند.

کوروش بهادری، هدف حفظ سهمیه و محک بازیکنان استان در میادین کشوری را برای شرکت در رقابت‌ها برشمرد و گفت: پخش رقابت در شبکه‌های سراسری عامل مهمی در حفظ انگیزه کشتی گیران است که می‌تواند قهرمان‌پروری‌ها را به جریان بیندازد.

سرپرست هیات کشتی استان: اترک تیمی زیر ۲۰ سال است

سرپرست هیات کشتی خراسان شمالی نیز با اشاره به تشکیل تیم کشتی اترک خراسان شمالی با حضور کشتی گیران بومی در دقیقه ۹۰، افزود: به لحاظ رده‌بندی با تیم‌های هم‌گروه خود به‌هیچ‌عنوان قابل قیاس نخواهیم بود ولی امیدواریم کشتی گیران استان نتیجه مناسبی را در این رقابت‌ها کسب کنند.

ولی ضیغمی افزود: اترک یک تیم جوان و زیر ۲۰ سال است که این رقابت‌ها موجب کسب تجربه و تزریق انگیزه و روحیه به آنها خواهد بود. مسابقات این تیم در روزهای سه شنبه و چهارشنبه خواهد بود و به‌زودی کشتی گیران راهی تهران می‌شوند.

حال باید دید حضور تیم اترک در لیگ برتر می‌تواند آورده‌ای برای خراسان شمالی داشته باشد یا ضررهایی بیشتر از فواید آن نصیب استان می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول