اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تنها 51 درصد مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر بیش از ۸۲ درصد مردم جامعه، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند اما این آمار در اماکن و فضاهای عمومی در حدود ۵۱ درصد است که قابل قبول نیست.

تنها 51 درصد مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی  خواستار افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه شد و اظهار داشت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی، قابل قبول نیست و باید افزایش یابد.

وی با اشاره به مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تعداد فوتی‌ها و‌ مبتلاشدگان به بیماری کرونا که در هفته‌های اخیر افزایش یافته بود در حال حاضر رو به کاهش است.

پورمحمدی عنوان کرد: همچنان در پیک‌ سوم بیماری کرونا قرار داریم و‌ بر این باور هستیم که رعایت بیشتر و جدی‌تر پروتکل‌های بهداشتی، امکان مقابله‌ موثرتر با این بیماری را فراهم‌ می‌کند.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۸۲ درصد مردم جامعه، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند اما این آمار در اماکن و فضاهای عمومی در حدود ۵۱ درصد است که قابل قبول نیست.
 
استاندار آذربایجان‌شرقی، خواستار افزایش آگاه‌سازی مردم از تبعات ابتلا به بیماری کرونا توسط صدا و سیما و رسانه‌های استان شد و ابراز کرد: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی، تنها راه مقابله با بیماری کروناست و تا به امروز هیچ واکسن و داروی موثر در بهبود بیماری کرونا کشف نشده است.
 
پورمحمدی اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی از ارائه خدمات به افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، خودداری کنند.
 
 پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ممنوعیت اعزام زائرین اربعین حسینی به کربلای معلی، یادآور شد: این ممنوعیت از سوی کشور عراق و براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، اعمال شده و بر این اساس، حرکت هرگونه اتوبوس و وسیله نقلیه شخصی به هر یک از مرزهای چهارگانه برای تشرف به عتبات عالیات، ممنوع است.
 
 وی اضافه کرد: کتمان کردن بیماری نیز، ظلم در حق سایرین است و امیدواریم هموطنان در صورت مشاهده هرگونه علایم این بیماری به پزشک مراجعه کنند.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول