اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

رشد 46 درصدی پرونده‌های تخلفاتی اصناف در آذربایجان‌شرقی/ علت افزایش قیمت‌ها

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی ضمن تأکید بر تداوم اقدامات نظارتی و بازرسی از رشد87 درصدی بازرسی‌ها و 46 درصدی پرونده‌های تخلفاتی متشکله در استان خبر داد.

رشد 46 درصدی پرونده‌های تخلفاتی اصناف در آذربایجان‌شرقی/ علت افزایش قیمت‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، یوسف پایدار با بیان اینکه افزایش قیمت‌ها در برخی کالاها و خدمات ناشی از افزایش قیمت ارز و مواد اولیه خریداری شده از بورس به‌دلیل نوسانات و افزایش قیمت جهانی به‌ویژه مواد فلزی و محصولات پتروشیمی است، اظهار داشت: در نیمه نخست امسال  116 هزار و 847 فقره بازرسی با میزان پرونده تخلفاتی به تعداد 5 هزار 446 فقره انجام گرفته و این امر نمودی از افزایش و تداوم نظارت و بازرسی‌ها در استان است.

وی ضمن اشاره به رشد 54 درصدی گشت‌های مشترک بازرسی نسبت به سال گذشته، گفت: از طریق مشارکت و همراهی سایر دستگاه‌های متولی اعم از معاونت غذا و دارو، تعزیرات حکومتی، جهادکشاورزی، اداره‌کل استاندارد و اتحادیه‌های صنفی گشت‌های مشترک نظارت و بازرسی متعددی در استان با جدیت انجام شده است.

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مجموع گشت‌های مشترک در سال‌جاری را 12 هزار و 870 فقره برشمرد و از رشد 69 درصدی پرونده‌های تخلفاتی تشکیل شده در روند فعالیت‌های نظارتی مشترک خبر داد.

وی، حذف ارز دولتی و اختصاص ارز نیمایی برای برخی کالاها و افزایش هزینه‌های تولید از جمله مواد اولیه و سایر شاخص‌های تولید را عامل افزایش قیمت تمام شده محصول نهایی دانست و یادآور شد: سازمان صمت استان و معاونت نظارت بازرسی از طریق سامانه‌های متعدد نظارتی به صورت مستمر به رصد و پایش اطلاعات به‌ویژه در زمینه کالاهای اساسی می‌پردازد.

انتهای پیام/60002/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول