اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

طرح‌های غربی موجب تعویق صلح پایدار در قفقاز است

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان بر این باور است که هیچ طرحی از جانب کشورهای غربی توانایی برقراری صلح در منطقه قفقاز را ندارد چرا که طرح‌های غربی وسیله‌ای برای به تعویق انداختن صلح پایدار در منطقه است.

طرح‌های غربی موجب تعویق صلح پایدار در قفقاز است

به گزارش خبرگزاری فارس، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان درباره مناقشه قره‌باغ و درگیری نظامی جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان بر سر آن بیانیه‌ای صادر کرد.

متن بیانیه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

«امروز شما ببینید با مسلمان‌ها چه می‌کنند. چون مسلمان‌ها، از امکانات خود استفاده نکردند. امروز در منطقه قره‌باغ، دولت ارمنستان و ارامنه‌ی آن منطقه به مسلمانان ستم می‌کنند. ما این حرکاتی را که اخیراً ارامنه در منطقه‌ی قره‌باغ، به پشتیبانی دولت ارمنستان انجام می‌دهند، محکوم می‌کنیم. البته این ربطی به ارامنه‌ی داخل کشور ما ندارد و این‌ها شهروندان ما هستند، ما از آن کسانی که آن ظلم‌ها را می‌کنند، صحبت می‌کنیم».    
مقام معظم رهبری (۵/۵/١٣٧٢) 
 
امت اسلامی شاهد تهاجم همه جانبه است. کشمیر، فلسطین و امروز نیز در قره باغ شاهد تهاجم متجاوزان است. جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان از چند روز گذشته حملاتی را علیه یکدیگر در منطقه مورد مناقشه یعنی قره باغ آغاز کرده‌اند. این تبادل آتش موجب تحمیل تلفاتی بر دو ملت همسایه و ملتهب شدن اوضاع در منطقه قفقاز شده است. اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ضمن آن که قره باغ را خاک اسلام دانسته و این تجاوزگری علیه اراضی اسلامی را محکوم می‌نماید، به دلایلی از جمله حُسن هم‌جواری، لزوم حفظ ثبات و آرامش در منطقه و روابط گرم جمهوری اسلامی ایران با دو دولت درگیر خواستار خویشتن‌داری طرفین و برقراری آتش بس در منطقه همجوار مرزهای کشورمان می‌باشد.  

همان‌گونه که در گذشته بیان داشته‌ایم، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان این درگیری‌ها و مناقشات را چیزی جز دستاورد حضور منحوس رژیم جنایتکار و اشغال‌گر صهیونیستی در این منطقه نمی‌داند و از تمامی کشورهای اسلامی می‌خواهد به ماحصل ارتباط با آن رژیم کودک‌کش بنگرند و از سازش حقیرانه با ظالمان پرهیز کنند. 

همچنین اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان بر این باور است که هیچ طرحی از جانب کشورهای غربی از جمله رژیم تروریستی ایالات‌ متحده آمریکا، توانایی برقراری صلح در منطقه قفقاز را ندارد چرا که طرح‌های غربی وسیله‌ای برای به تعویق انداختن صلح پایدار در منطقه است و کار ویژه آن نیز افزایش نفوذ دولت‌های غربی در منطقه است.

امید است دو دولت همسایه با بازگشت به میز مذاکره و پذیرفتن طرح‌های صلح واقعی و میانجی‌گری کشورهای دوست همچون جمهوری اسلامی ایران از وخیم‌تر شدن اوضاع  و تحمیل هزینه‌های جبران ناپذیر بر یکدیگر جلوگیری کرده و موجبات برقرای آرامش، صلح و ثبات در این منطقه را فراهم آورند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول