اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

برگزاری برنامه‌های هفته ملی کودک بر بستر فضای مجازی

مدیر‌کل کانون استان گیلان از اجرای ویژه‌برنامه‌های روز جهانی و هفته ملی کودک امسال با شعار «آینده را باید ساخت» از ۱۲ تا ۱۷ مهرماه ۱۳۹۹ بر بستر فضای مجازی خبر داد.

برگزاری برنامه‌های هفته ملی کودک بر بستر فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسفندیار ضیائی امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری برنامه‌های هفته ملی کودک بر بستر فضای مجازی اظهار کرد: رنگ ‌و بوی عاشورایی و بهره‌گیری از فرصت‌های فضای مجازی، شاخصه‌‌ی ویژه‌برنامه‌‌های روز جهانی و هفته‌ی ملی کودک است که در تقارن با اربعین حسینی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت رعایت دستور‌العمل‌های بهداشتی و پرهیز از گردهمایی در راستای تبیین جایگاه و حقوق کودک برای افراد جامعه گفت: زیر‌ساخت‌های ایجادشده در این مجموعه‌ی فرهنگی بسیار مطلوب است و امسال شاهد برگزاری ویژه‌برنامه‌های این ایام بر بستر فضای مجازی خواهیم‌ بود.

مدیر‌کل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان به حرکت‌های فرهنگی کانون در روز جهانی و هفته ملی کودک اشاره کرد و افزود: گشایش نگارخانه «آفرینش» در  اداره کل کانون استان گیلان در رشت ازجمله‌ این برنامه‌ها ااست.

به گفته ضیائی اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی در بستر فضای مجازی، فعالیت افزون‌تر انجمن‌های تخصصی کانون، حضور کارشناسان این نهاد فرهنگی در برنامه‌های مختلف صداوسیما و بازدید از مراکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست، از دیگر برنامه‌های روز جهانی و هفته ملی کودک است.

وی با اشاره به دگیر برنامه‌های کانون در هفته کودک تصریح کرد: اهدای بسته‌های فرهنگی به کودکان مناطق کم برخوردار، شرکت اعضای کانون در برنامه‌ی رادیویی «شهربه‌شهر»، تجهیز کتاب‌خانه‌های مراکز فرهنگی هنری کانون در قالب طرح «تمیم» و همکاری گسترده با شهرداری و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت، برای معرفی مرکز استان گیلان به‌عنوان شهر دوستدار کودک از دیگر برنامه‌های این ایام است.

مدیر‌کل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان گیلان از انتشار فراخوان «سپید‌بالان» با محوریت طراحی تمبر با همراهی اداره کل پست استان، تجلیل از کودکان برجسته در عرصه‌های مختلف و نمایش فیلم، تئاتر و نمایش‌های خبر داد و افزود: تولید محتوا و ارائه در سایت و صفحه‌های کانون و فعالیت در شبکه‌های مجازی با هشتگ#بچه‌های_اربعین نیز در اولویت‌ قرار خواهد‌ داشت.

به گفته ضیائی بازتاب هر چه‌بهتر فعالیت‌های این ایام از طریق رسانه ملی و نمایش آثار و دست آورده‌ای اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از طریق نمایشگر و تلویزیون‌های شهری نیز ازجمله اهدافی است که از سوی دست‌اندرکاران و فعالان این عرصه دنبال‌ خواهد ‌شد.

وی با بیان اینکه در نخستین روز از هفته‌ی ملی کودک شاهد راه‌اندازی سایت فروش اینترنتی تولیدات کانون پرورش فکری خواهیم‌ بود، گفت: این محصولات طی هفته ملی کودک با ۲۵ درصد تخفیف به دوست داران کتاب و محصولات فرهنگی عرضه‌ خواهد ‌شد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول